22. خرداد 1402 - 10:44   |   کد مطلب: 9594
فرماندار همدان با بیان اینکه به زودی کلنگ ساخت نهضت ملی مسکن در همدان بر زمین می‌خورد گفت: با تحویل سریع‌تر واحد به مردم می‌توانیم آرامش‌خاطر را در بازار مسکن به وجود آوریم.

به گزارش پایگاه خبری قهاوندخبر، فرماندار همدان در کارگروه مسکن و امور زیربنایی شهرستان همدان با اشاره به اینکه وضعیت ساخت مسکن های طرح نهضت ملی در همدان باید  زودتر به نتیجه برسد گفت: خوشبختانه قفل تامین زمین در همدان باز شده است و روزهای سخت را پشت سر گذاشته ایم.

مسلم مخفی با بیان اینکه موضوع تامین زمین در همدان سخت بود خاطرنشان کرد: تامین زمین در همدان با جایی مثل یزد قابل قیاس نیست چون یزد همه جا زمین دارد اما در همدان این موضوع صدق نمی کند.

وی از آغاز به ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن ملی در شهرک پرواز همدان خبر داد و افزود: بزودی کلنگ ساخت مسکن ملی در همدان بر زمین می خورد و قرار است میدان مرکزی این شهرک میدان غدیر نامگذاری شود.

فرماندار همدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه باید امید آفرینی در جامع داشته باشیم گفت: کارهای خوبی انجام شده و خدمات باید بیان شوند، در عرصه عمل به مردم اتفاقات خوب را نشان دهیم تابه اطمینان برسند.

مخفی با بیان اینکه ساخت مسکن در حوزه قوانین ملزم به تصمیم گیری‌های زیادی است تصریح کرد: به دلیل قوانین خاص، ساخت مسکن سخت پیش می‌رود اما به دنبال بالا بردن سرعت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای تعیین زمین در سایر نقاط شهرستان همدان توافق‌های خوبی رخ داده است افزود: حداقل در پنج پهنه بزرگ در نقاط مختلف شهرستان همدان در ابعاد چند ده هکتاری زمین هایی انتخاب شده و در حال توافق هستیم.

فرماندار همدان ادامه داد: با انجام توافق ها بر زمین های سایر نقاط همدان، نیاز مردم تا دودهه در بحث مسکن حل می شود. مخفی با اشاره به اینکه بخشداران باید با بنیاد مسکن همکاری کنند اظهار کرد: مردم برای تامین مسکن در روستاهای نزدیک به شهر به دلیل امکانات و آب و هوا خوب تقاضای زیادی دارند.

وی با تاکید براینکه اگر  بحث تامین مسکن روستایی و تامین زمین در روستاها اتفاق بیافتد شاهد احیا روستاها هستیم گفت: این اقدام به رفع مشکلات در حوزه حاشیه نشینی در شهر کمک می کند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه احیا بافت فرسوده به خانه‌دار شدن افراد کمک می‌کند گفت: خطرات بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله نیز با احیا بافت فرسوده رفع می‌شود.

مخفی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان همچون ادراه آب، برق و گاز باید از حالا شروع کنند تا نتیجه به موقع داشته باشند افزود: اگر عادی پیش رویم حداقل تا ۲۰ ماه آینده می توانیم مسکن های ملی را به مردم تحویل دهیم.

وی ادامه داد: تسریع در ساخت مسکن اگر به ۱۸ ماه برسد خوب است و با تحویل واحد به مردم می توانیم آرامش خاطر را در بازار مسکن به وجود آوریم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار