13. شهريور 1396 - 13:56   |   کد مطلب: 5246
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند افزود: تبعیت محض از روحانیت زمان از مهم ترین عوامل موفقیت رئیسعلی دلواری بوده و این ویژگی ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد.

جعفر صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جهادپرس با بیان اینکه رئیسعلی دلواری شخصیتی ضد‌استبدادی و ضد استعماری بود خاطرنشان کرد: رئیسعلی دلواری با بصیرت، وطن خواهی، اتکا به نفس و استقلال عمل و اسلام خواهی سالها ضد استبداد و استعمار جنگید.

وی تصریح کرد: رئیسعلی دلواری با شکستی که به متجاوزان انگلیسی در بوشهر داد سبب شد تا آنان همواره از نام رئیسعلی دلواری در هراس باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند با بیان اینکه ولایت‌مداری راه رسیدن به سعادت و کمال است افزود: رئیسعلی با فتوا گرفتن از علمای دینی فرهنگ ولایت‌مداری را ترویج داد بگونه‌ای که رئیسعلی دلواری به همگان آموخت که نخستین حرکت در راه مبارزه با متجاوزان و ظالمان، ولایت‌مداری و تابعیت از مجتهدان و علمای دینی است.

صالحی رئیسعلی دلواری را الگویی واقعی برای جوانان معرفی کرد و با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های این شهید گرانقدر، اظهار داشت: رئیسعلی دلواری انسانی هوشمند، آگاه، متعهد، هدفمند و شجاع بود

وی با بیان اینکه این مبارزات نشان داد که ایران و ایرانی هیچگاه در مقابل زورگویان کوتاه نمی‌آید، ادامه داد: رئیسعلی دلاورمردی است که مبارزاتش برابر انگلیس تا همیشه تاریخ بر کرانه‌های نیلگون خلیج فارس می‌درخشد.

وی با ماندگار دانستن شهید رئیسعلی دلواری، ایستادگی در برابر استعمار انگلستان و مبارزه تا آخرین توان را از ویژگی‌های وی عنوان کرد و افزود: تبعیت محض از روحانیت زمان از مهم ترین عوامل موفقیت رئیسعلی دلواری بوده و این ویژگی ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار