16. مهر 1396 - 20:49   |   کد مطلب: 5268
رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه در خصوص ورود روس‌ها به سیستم حمل و نقل عمومی گفت: برخی از آقایان به دلیل اینکه پول موقت و بادآورده‌ای به دستشان می‌رسد از این سیستم‌های وارداتی حمل و نقل حمایت می‌کنند و اجازه فعالیت به این شرکت‌ها را می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،  به نقل از تهران نیوز ، بعد از رونق گرفتن بازار تاکسی‌های اینترنتی و گسترش آن، این‌بار نوبت شرکت‌های حمل و نقل روسیه شد تا در سیستم حمل و نقل درون شهری و بیرون شهری ایران ورود پیدا کنند.

روز گذشته شرکت تاکسی روسی ماکسیم اعلام کرد که ظرف دو هفته آینده سرویس دهی این شرکت برای شهروندان تهرانی آغاز می‌شود.

ماکسیم در ارتباط با مأموریتش گفته است که مأموریت ما بهبود دائمی تعامل میان مسافران و رانندگان و همچنین کمک به افراد برای رسیدن به مقاصدشان است و ما ساخت فناوری‌های جدید درخواست تاکسی که خدمات را مدرن‌تر، در دسترس‌تر و ایمن‌تر می‌سازند، از سال ۲۰۰۳ آغاز کردیم.

تبلیغات تاکسی اینترنتی ماکسیم در سایت‌های ایرانی شروع شده و قرار است خدمات آن به زودی ارائه شوند.

به همین منظور با سید حسن هاشمی رئیس اتحادیه موسسات توریستی و آژانس های تاکسی‌رانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی تهران نیوز، گفت: برخی از آقایان به دلیل اینکه پول موقت و بادآورده‌ای به دستشان می‌رسد از این سیستم‌های وارداتی حمل و نقل حمایت می‌کنند و اجازه فعالیت به این شرکت‌ها را می‌دهند.

هاشمی افزود: مسئولان با این استدلال که مردم راضی_ راننده راضی اجازه فعالیت به تاکسی‌های اینترنتی را می‌دهند در حالی که مسائل جانبی آن مانند امنیت مسافر و همچنین امنیت کشور را در نظر نمی‌گیرند.

وی اظهار کرد: از آژانس‌های تاکسی‌رانی مالیات، عوارض و هزینه‌های مختلفی از سوی دولت و شهرداری اخذ می‌گردد اما یک شرکت اینترنتی با ۱۰۰متر مکان و تعداد کمی کارمند بدون اینکه هزینه‌ای به شهرداری بپردازد فعالیت‌ می‌کند.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه در خصوص مسافرکش‌های اینترنتی و برنامه موبایلی آن خاطرنشان کرد: با استفاده از این برنامه اطلاعات شهروندان، راننده و مکان‌های پردتردد و حتی ذائقه مردم در اختیار دست اندکاران پشت صحنه یعنی دشمنان نظام می‌افتد به عبارت دیگر به بهترین شکل، جزیی ترین اطلاعات زندگی شما را استخراج می‌کنند.

هاشمی اذعان کرد: با ورود ماکسیم به داخل ایران اسنپ و تپسی وارد رقابت می‌شوند که در آینده این شرکت‌ها را شکست می‌دهد.

وی اجرای قانون حمل و نقل در کشور را بهترین راه برای جلوگیری از فعالیت‌های مسافرکش‌های اینترنتی و شخصی دانست و اظهار کرد: صنف ما با وجود اینکه خصوصی است زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند و درخواست داریم که اتومبیل‌های  آژانس‌ها نیز مانند تاکسی‌های دورن شهر علائم مشخصی داشته باشند تا مردم متوجه آن‌ها بشوند.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه اعلام کرد: قرار است برنامه‌ای موبایلی برای آژانس‌های تاکسی‌رانی راه‌اندازی شود که تماما ایرانی باشد تا مردم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

پاول استنیکوف نماینده سرویس “ماکسیم” گفت: این شرکت گواهی کار در ایران را گرفته است و قرار است سرویس ما در پاییز امسال در تهران راه اندازی شود.

استنیکوف ادامه داد: سفارش تاکسی از طریق سایت، اپلیکیشن ما در “اندروید” و “ای او اس” خواهد بود و پس از مدتی سفارش از طریق تلفن نیز عملیاتی می شود.

وی می‌گوید:در ابتدا، شروع به کار ماکسیم در تهران خواهد بود و سپس ما قصد داریم تمام شهرهای با بیش از یک میلیون جمعیت ایران را پوشش دهیم. علاوه بر تهران، مشهد، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و قم به زودی خدمات ارائه می‌دهیم.

مدیر این شرکت اذعان داشت: ما در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک نام تجاری جهانی هستیم تا در سفر به شهرها و کشورها مختلف مردم در همه جا بتوانند از خدمات ما استفاده کنند.

همچنین مدیر روابط عمومی ماکسیم گفته است که شرکت روسی از سه ماه پیش برای بررسی بازار ایران دفتری در تهران باز کرده است و از دو هفته دیگر تبلیغات و سرویس‌دهی این شرکت در تهران شروع می‌شود.

خبرگزاری retail-loyalty روسیه درباره فعالیت شرکت ماکسیم در ایران نوشت: این شرکت در سال ۲۰۱۶ برای بررسی بازار حمل و نقل درون شهری و برون شهری وارد ایران شد. در آوریل ۲۰۱۷ آمادگی خود را به مدیران دولتی ایران اعلام کرد و در حال حاضر مجوز عملیاتی تاکسی در سرتاسر ایران را دریافت کرده است. این شرکت نه تنها از طریق سایت بلکه اپلیکشن‌های طراحی شده و همچنین تماس تلفنی خدمات خود را در سرتاسر ایران ارائه می‌کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار