31. شهريور 1396 - 17:29   |   کد مطلب: 5302
ذاکر جوان اهل‌بیت علیهم‌السلام و یکی از مداحان پیشرو درخواندن سبک‌های انقلابی و ولایی است. او در سال 74 در قهاوند به دنیا آمد و از همان دوران کودکی آرزوی نوحه‌خوانی برای امام حسین علیه‌السلام را در سر داشت.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،ذاکر جوان اهل‌بیت علیهم‌السلام و یکی از مداحان پیشرو درخواندن سبک‌های انقلابی و ولایی است. او در  سال 74 در قهاوند به دنیا آمد و از همان دوران کودکی آرزوی نوحه‌خوانی برای امام حسین علیه‌السلام را در سر داشت.

آنچه در ادامه این گزارش می‌خوانید، ماحصل گفتگوی ما با مهرداد صالحی، مداح ولایی و انقلابی کشورمان است:

لطفاً در ابتدا بفرمایید مدّاحی را چطور و از کجا شروع کردید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیک یا اباعبدالله

قصه ی مدّاحی من یک بحث ظاهری دارد که از کجا شروع کردم و از چه سنی؛ تقریباً از 13-12سالگی شروع کردم  با جلسات محلی هم شروع کردم ما جلسه ای داشتیم در محله ی خودمان به نام هیأت سیّدالشهدا که ایام شهادتها هم که برنامه ی ویژه ای داشتند.

چطور شد که وارد فضای مداحی شدید؟
از هشت سالگی خواندن را شروع کردم البته به صورت دست و پا شکسته در دسته های عزاداری محرم از سال 88 در جلسات به صورت دائم می خواندم و این تا الان ادامه دارد.
 

 فن و صدای خوب در مدّاحی ارجح است یا اخلاق...؟!

هر مدّاح باید یک استاد اخلاق داشته باشد. یک استاد اخلاق بسیار خوب. آن روزی که خواننده ای فکر کرد که چیزی شده و به جایی رسیده، آن روز، اولین روز بدبختی اوست.

ضمناً مردم و دوستان سیّدالشهدا، مدّاحان را نماینده های امام حسین(ع) می دانند این هم فرهنگی است که جا افتاده؛ همیشه این به طور ناخودآگاه بوده که هر وقت روضه خوانی را می دیدند، یاد سیّدالشهدا می افتادند؛ چون او را نماینده ی امام حسین(ع) می دانند، هر وقت با امام حسین(ع) کار داشته اند به او التماس دعا گفته اند.

درباره ی امام حسین(ع) و کربلا صحبت کردید در قالب جملاتی کوتاه این اسامی را توصیف کنید؟

حضرت زهرا(س):

خانم اصل محبّت است!

حضرت ام البنین(س)

جمله ی کوتاه به ذهنم نمی رسد، ایشان جانشین حضرت زهرا بود در حقیقت کسی می توان آن جایگاه رفیع را بگیرد که سنخیتی با آنها داشته باشد در علوّ شأن خانم همین بس که بعد از بی بی حضرت زهرا، ایشان به منزل امیرالمؤمنین آمدند...

مدّاحی

مدّاحی، عاشقی کردن است!

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار