23. مهر 1396 - 14:09   |   کد مطلب: 5322
این روز ها کار نایاب است و جوانان به خصوص تحصیل کرده ها در آرزوی شغلی مرتبط با رشته خود می سوزند و می سازند .

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،بیکاری در بین جوانان قصه ای است همیشه تکرار می شود ، جوانانی که از بیکاری و نبود شغل رنج می برند و در کنار آنها جوانانی هم هستند که شاغل بوده و بعد از سال ها بیکار می شوند .

این روز ها کار نایاب است و جوانان به خصوص تحصیل کرده ها در آرزوی شغلی مرتبط با رشته خود می سوزند و می سازند .

جوانانی که سال ها در پشت میزهای دانشگاه سپری کرده و با افزایش سن امروز چیزی برای عرضه ندارند و با وجود مدارک دانشگاهی مختلف بسیار امکان دریافت یک پذیرش شغلی را هم ندارند .

آمار می گوید نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در فاصله 25 سال به 2.5 برابر رسیده و با وجود 23 برابر شدن تحصیلات دانشگاهی در بین زنان بیکاری آنها تشدید شده است .

امروز در هر خانواده ای جوان بیکار وجود دارد جوانانی که چند سال به امید یافتن شغل مورد نظر خود در دانشگاه تحصیل کرده و حالا باید درپی شغل باشند و گاهی وقت از پیدا کردن کار در ادارات و کارخانه ها نا امید می شوند و در کنار خیابان بساطی پهن می کنند و  دستفروشی را بر بیکاری ترجیح می دهند .

کم نیستند جوانانی که با مدارک بالای تحصیلی دستفروشی می کنند که این نشان از علاقه و پشتکار جوانان دارند اما اگرکمی مسئولان به فکر اشتغال جوانان بودند قطعا موضوع به این صورت نبود .

در این میان جوانانی هم هستند که به دلیل نا امید شدن از یافتن شغل راهی شهری دیگری شده و مهاجرت می کنند تا شاید در شهری دیگر مشغول به کار شوند و از بیکاری رهایی یابند .

دیدگاه شما

آخرین اخبار