23. مهر 1396 - 16:33   |   کد مطلب: 5327
رییس آموزش و پرورش منطقه از افزایش 160 درصدی قبولی هنرجویان هنرستان مبتکران در دانشگاه های فنی و حرفه ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،علیرضا غلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: با تشکیل کار گروه های مختلف، توجیه مشاوران در منطقه، تلاش های مدیران متوسطه وکاردانش و در نهایت تغییر نگاه اولیا ودانش آموزان منطقه وامید به کسب مهارت در رشته های کاردانش و توجه به این اینکه شغل آور می باشند .

وی گفت: فارغ تحصیلان با مهارت وارد بازار کار می شوند هنرجویان هنرستان مبتکران قهاوند با رشد  160 درصدی نسبت به سال تحصیلی قبل در کنکور درخشیدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش قهاوند گفت: هم اکنون حدود 45 درصد دانش آموزان در مراکز هنرستان ها تحصیل می کنند در حالی که مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد دانش آموزان به سمت تحصیل در هنرستان ها گرایش یابند.

وی با بیان اینکه آمار پذیرفته شدگان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در کنکور سراسری سال قبل  نسبت به سال قبل افزایش 160 درصدی را نشان می دهد، افزود: بی شک این موفقیت ها مرهون تلاش و فعالیت هنرآموزان ،مدیران و عوامل اجرایی هنرستان ها و حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش بوده که انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده و اقدامات در حال اجراء جایگاه بیش از پیش افزایش یابد.

 وی تاکید نمود: آموزش های فنی و مهارتی نقش بسیار ارزنده ای در کاهش آمار بیکاری دارد و امسال نیز با اجرای برنامه های کیفیت بخشی از قبیل برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی، برگزاری کارگاههای آموزشی تلاش می شود کیفیت آموزشهای فنی و مهارتی بهبود یابد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار