24. مهر 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 5368
شهرام سلمان بیات یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش قهاوند است و مهمترین عامل موفقیت خود در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی می داند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،شهرام سلمان بیات یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش قهاوند است و  مهمترین عامل موفقیت خود در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند.

وی یکی از  کارآفرینان موفق منطقه قهاوند در حوزه اقتصاد مقاومتی است که با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانسته است با راه اندازی پرورش زنبور عسل علاوه بر نیاز خود شهرستان ، استان های غربی نیز محصولات خود را صادرکند.

این کار آفرین قهاوندی گفت: پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در قهاوند به عنوان شغلی مناسب محسوب شود.

شهرام سلمان بیات گفت: من کار خودم را از سال 1392 با تعداد سه کندوی زنبورعسل  آغاز کردم و به صورت آماتوری و عملی آن را تا به اکنون توسعه داده ام.

وی افزود: در حال حاضر 100 کندو داریم و اعضای خانواده ام نیز به من کمک می کنند و به طور مستقیم برای سه نفر و غیر مستقیم برای شش نفر اشتغالزائی شده است و در صورت حمایت برای چندین نفر دیگر نیز شغل ایجاد می شود.

وی افزود: عسل دارای خواص زیادی است و برای بیماری های قلبی بسیار مناسب است و برای کسانی که قند و فشار خون دارند سودمند است و اگر کسی بتواند هر روز یک قاشق عسل ناشتا بخورد هیچ گاه مریض نمی شود.

سلمان بیات درباره میزان درآمد سالانه گفت: در آمد سالانه ما متغیر است و بخشی از درآمدمان صرف خرید کندوی جدید و وسایل زنبرداری مانند دستگاه صافی و غیره می‌شود.

این کار آفرین قهاوندی گفت: بهترین زمان برای بهربرداری از کندوها مرداد ماه است و یکی از آسیب‌های کندوها ورود زنبورهای وحشی و مزاحم به داخل کندو است که به زنبورهای عسل آسیب می‌زنند که ما با راهکاری از ورود آنها به کندو جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار