7. آبان 1396 - 18:05   |   کد مطلب: 5436
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گردشگری استان نیازمند تحرک استثنایی است گفت: متأسفانه موزه غرب کشور در هگمتانه تنها ۵ درصد پیشرفت دارد که در این مورد به مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تذکر داده‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه چند سال گذشته متاسفانه 22 پروژه ملی در استان یا متوقف شد یا در مجلس مصوب نشد و یا حذف شد اظهار داشت: در حوزه فرهنگ دو پروژه ملی استان همدان در تپه مصلی امسال پیگیری و راه‌اندازی می‌شود که مربوط به وزارت ارشاد است و شامل موزه معاصر و تالار پنج هزار نفری و پردیس سینمایی است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی چالش نخست استان را در حوزه گردشگری عنوان کرد و بیان کرد: در این حوزه نیاز به تحرک استثنایی داریم و به دلیل تعریفی که از همدان، کلان‌شهر و استان گردشگری کردیم این استان باید به سمتی حرکت کند که گردشگری با راه‌آهن، اتوبان، فضا و محیط جغرافیایی در کشور حرف نخست را بزند.

حاجی بابایی افزود: در این راستا دو پروژه بزرگ گردشگری را در استان داریم که موزه غرب کشور در تپه هگمتانه در همدان رقم خورده ولی متأسفانه تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در این راستا به مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون وزیر تذکر داده‌ شده است ضمن اینکه در مورد مخزن فشار زیادی را اعمال کردیم که پیشرفت خوبی داشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصری کرد: چالش دیگر استان در بخش کشاورزی است که باید طرح‌های اقتصاد و اشتغال روستایی تعریف و صنایع تبدیلی در استان رشد یابد.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد اشتغال استان در بخش خدمات است عنوان کرد: باید کشاورزی ارزش‌افزوده پیدا کند و به عنوان مثال از سیب‌زمینی که استان همدان رتبه یک تولید را در کشور دارد و یا در مورد محصول سیر باید ارزش افزوده داشته باشیم و صادرات این دو محصول و به ویژه فرآوری آن به سایر کشورها انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باید بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های استان را افزایش ‌دهیم که در این راستا راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D8 در همدان مصوب شد تا دانشجویان خارجی به همدان بیایند و تحصیل کنند ضمن اینکه نیاز است تا دانشگاه آزاد و علوم پزشکی تقویت شود و بتوانیم به 8 الی 9 استان کشور در زمینه پزشکی خدمات‌رسانی کنیم و این استان‌ها را از نظر دانشگاهی تأمین کنیم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه حوزه ترانزیت و راه‌آهن همدان در حال گسترش است بیان کرد: از جاده ملایر اتوبانی در حال احداث است تا مسیر یک ساعت کوتاه‌تر شود. کنارگذر شرقی و غربی که مصوبه‌های سال 1386 هستند و در کنارگذر غربی به خوبی کار شده ولی در شرقی به خوبی کار پیش نرفته است و باید پرقدرت انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌تر تأکید کرده بودم زیرساخت‌های ورزشی استان باید به جایی برسد که بتوانیم میزبانی بازی‌های آسیایی را برعهده بگیریم و حالا رفته رفته با افتتاح پروژه های ورزشی این امکان میسر می‌شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: در بخش صنعت باید به سمت فناوریهای نوین حرکت کنیم و دیگر صنایع سخت را دنبال نمی‌کنیم و اکنون موضوع پالایشگاه و غیره را در منطقه جهان‌آباد دنبال می‌کنیم.

وی گفت: همدان جزو یکی از شش قطب فناوری‌های نوین کشور است و اینکه در دولت نهم مصوب شد و سپس در مجلس به تصویب رسید و متأسفانه حذف شد که این اقدام بسیار ناراحت‌کننده است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه پردیس سینمایی همدان باید به قطب انیمیشن کشور تبدیل شود گفت: این پردیس 60 میلیارد سرمایه نیاز دارد که این موارد از اولویت‌های استان است که برای هر کدام زیرساخت‌هایی را مهیا کرده‌ایم.

وی افزود:همه این موارد وقتی محقق می‌شود که خبرنگاران و تصویربرداران همدان سخنان هر مسئولی را ثبت کنند و در زمان خود حساب‌ وکتاب بخواهند و بدین ترتیب کسی نمی‌تواند بدون حساب صحبت کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار