به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، روز گذشته وقوع تصادف در جاده دشته - قهاوند با یک کشته و دو مجروح، بار دیگر داغ دل مردم قهاوند را از اجرایی نشدن پروژه تعریض پیچ جاده و ایمن نبودن این جاده تازه کرد.
وضعيت کنوني جادههاي قهاوند به گونهاي است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت همشهريهاي خود هستيم و شاهد به داغ نشستن روزانه دوستان برای عزيزانشان و اين حوادث مسئولان را در سکوتي مرگبار که به نوعي نشان از پذيرش کمکاري در اين حوزه است، وا ميدارد.
جاده های مواصلاتی قهاوند هر از گاهی جان مردم را ميگيرند و در اين وادي نه مسئولي پاسخگوي مشکلات موجود بوده و نه کسي به فکر است که اين وضعيت را اصلاح کند، ولي آنچه در اين بين بسيار قابل توجه بوده عدم توجه به مشکلات موجود در حوزه راه است که روزانه خسارتهاي جبرانناپذيري را به جامعه پيرامون تحميل ميکند.
یکی از راننده هایی کامیونت در حاشیه این جاده به خبرنگار ما گفت: جاده های نامناسب و غیراستاندارد قهاوند هر از چند گاهی قربانی می گیرد و حضور خودرهای که جدیدا ازاین مسیر به اتوبان همدان _ساوه تردد می کنند در این محورها سبب افزایش آمار تلفات و حوادث در این محورها شده است و مسئولان انگار در گوش خود پنبه کرده اند تا صدای درد مردم را نشنوند.
وی با بیان اینکه درست است که عوامل انسانی نیز در رخ دادن حوادث رانندگی دخیل هستند، تصریح کرد: اما نقش بسیار زیاد جاده های غیراستاندارد را نمی توان در بروز این حوادث نادیده گرفت اما نمی دانم مسئولان چرا نمی خواهند این حوادث و مشکلات را ببینند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری قهاوند شب گذشته یک دستگاه خودروی پژو پارس در مسیر دشته به قهاوند از جاده منحرف و واژگون شده است که به موجب این واژگونی یک نفر فوت و دونفر مصدوم شده است .
دکتر حاجی بابایی چندی پیش در بازدید از محور قهاوند به کوریجان اظهارکرد : با پیشبینی اعتبار لازم برای روکش و اصلاح این مسیر نسبت به تامین آن اقدام شد.
وی توسعه محورهای مواصلاتی قهاوند را یکی از ضروریات دانست و با بیان اینکه توجه به توسعه جادهای از چند بعد مهم است، مهمترین وجه آن را امنیت جادهای عنوان کرد.
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم امنیت جادهها یکی از عوامل تصادفات است، گفت: درصد بالایی از مرگ و میرهای ناخواسته امروزی را حوادث ناشی از رانندگی شامل میشود که به عنوان سانحه زیستمحیطی به شمار میآید.
وی ادامه داد: این سوانح سبب به وجود آمدن تلفات جانی و خسارت مالی بسیار زیادی میشود که به خطر افتادن بهداشت روانی مردم، اتلاف وقت و صرف نیروهای انسانی و به هدر رفتن سرمایه های ملی از عواقب آن است.
حاجیبابایی ادامه داد:گرچه در این زمینه باید به مولفههای دیگری مانند آموزش و فرهنگسازی، دقت در اجرای قوانین و مقررات، ایمنی خودروها نیز توجه کرد، اما استانداردسازی جادهها باید به عنوان اولویت اصلی مسئولان و برنامهریزان کشور قرار گیرد.
وی به نقش آزادراه تهران - همدان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در سالهای پایانی مجلس پنجم این پروژه ملی با دو ردیف بودجه ملی مصوب شد و آزادراه ساوه -همدان در قانون بودجه کشور گنجانده شد، خوشبختانه با اجرای آن شاهد رویکرد مثبتی در توسعه استان هستیم.
نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس به نقش استراتژیک قهاوند به عنوان محور مواصلاتی استانهای جنوبی و محور ارتباطی اتصال شهرستانهای تویسرکان، ملایر ونهاوند به اتوبان تهران همدان اشاره کرد و گفت: بهسازی و تعریض جادههای این منطقه هم از بعد امنیت جادهای و هم از رویکرد توسعه اقتصادی و فرهنگی و گردشگری در اولویت برنامهها قرار دارد.
دیدگاه شما