17. آبان 1396 - 21:10   |   کد مطلب: 5574
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:
فاز مطالعاتی تولید پرومیلن از گاز در همدان انجام می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه فاز مطالعاتی تولید پرومیلن از گاز در همدان انجام می‌شود گفت: در صورتی که طرح در همدان قابل اجرا باشد سرمایه‌گذاری آن انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،حمیدرضا متین در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در جلسه ای که چندی پیش با حضور وزیر نفت برگزار شد مطرح شد که پتروشیمی همگتانه 90 درصد پیشرفت داشته و پتروشیمی ایران و شرکت خصوصی‌سازی زیر بار افزایش سرمایه نرفتند و سپس وزیر افزایش سرمایه را پذیرفت.

وی بیان کرد: پیشنهاد شد شرکت پتروشیمی هگمتانه از سوی شرکت پتروشیمی ایران تکمیل شود و آقای علاقبندیان به عنوان سهامدار بعد از بهره‌برداری به صورت اقساط پرداخت کند که ایشان مرحوم شدند و مقرر شد تا کار با فرزندان ایشان پیگیری شود.

متین با اشاره به اینکه دومین موضوع بررسی شده در جلسه با وزیر موضوع پتروشیمی ابن‌سینا بود، افزود: قرار بود پتروشیمی ابن‌سینا از 40 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان افزایش سرمایه داد اما شرکت پتروشیمی ایران موافقت نکرد، هرچند وزیر دستور افزایش سرمایه برای ادامه کار پتروشیمی ابن سینا را داد تا لایسنس‌هایی که موفق به انعقاد قرارداد شده از بین نرود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه همچنین فاز مطالعاتی تولید پرومیلن از گاز در همدان انجام می‌شود، افزود: در صورت اینکه طرح در همدان قابل اجرا باشد سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

متین با اشاره به اینکه قرار احداث بزرگترین پالایشگاه غرب کشور در همدان از دیگر اتفاقات خوب این جلسه بود اظهار داشت: بنا بر دستور صریح وزیر نفت مقرر شد تا فاز مطالعاتی و تبع آن احداث پالایشگاه مذکور با سرعت وامکانات لازم در اسرع وقت شروع شود.

متین عنوان کرد: همدان با ساخت این پالایشگاه مرکز پخش پالایشگاه نفتی می‌شود و از نظر امنیتی و استراتژی بسیار حائز اهمیت است و وزیر از استاندار خواست که متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این پروژه رزومه مالی ارائه کنند.

وی اظهار داشت: پالایشگاه واحد 100 هزار بشکه‌ای است که مقرر شده فاز مطالعاتی ایجاد پالایشگاه در همدان آغاز شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار