20. آبان 1396 - 13:31   |   کد مطلب: 5596
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همدان با بیان اینکه برای بیمه قالیبافی مشکل داریم گفت: شاید محل تامین بیمه قالیبافی را در بودجه سال آینده از محل هدفمندی تغییر دهیم.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، علی ربیعی صبح امروز در شورای اداری شهرستان رزن ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور  به مردم شهرستان رزن ابلاغ اظهار داشت: استاندار همدان، دوست گرانقدر بنده است و سخت‌کوشی ایشان الگو است و استان هم تثبیت و ثباتی که پیدا کرده از نظر همه اعضای هئیت دولت قابل توجه است و نظر مساعد را هیات وزیران نسبت به استاندار دارند.

وی گفت: در شهرستان‌ها دو علت در توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی دیدم، یکی همبستگی نخبگان محلی است و دوم کانون‌های توسعه است که باید در شهرستان شکل بگیرد ما در کنار شما هستیم تا کانون توسعه برای شهرستان ایجاد کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بحث اول در رزن با وجود نماینده خوب و فرماندار پیگیر حاصل شده است و کانون‌های توسعه نیز باید ایجاد شود، تحصیلات در رزن خوب است اما باید دانش فنی به آن اضافه شود زیرا تکنیسین‌ها کار را پیش می‌برند البته شاخص‌های رزن خوب است و سرمایه اجتماعی خوبی هم دارد.

ربیعی با بیان اینکه از هفته آینده بعد از ارسال آئین نامه منابع روستایی، منابع آن در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و می‌توانیم تعدادی از بخش‌های استان را در این طرح قرار دهیم، گفت: 3200 نفر تا کنون در رزن برای کسب و کار اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌توانیم با یک جهت‌گیری مناسب، رزن و بسیاری از شهرستان‌ها را شهرستان بدون بیکار اعلام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بیمه قالیبافی مشکل داریم شاید محل آن را در بودجه سال آینده از محل هدفمندی تغییر دهیم افزود: تجهیز کارگاه فنی و حرفه‌ای و اورژانس اجتماعی را برای رزن دستور خواهم داد، ما امروز در کشورمان ثبات خوبی به برکت رهبری انقلاب داریم و بیش از گذشته ، نیاز به ثبات افزایی درونی داریم.

ربیعی گفت: تحولات عربستان را بخشی ناشی از تصفیه‌های درونی عربستان و کارهای تجاری آمریکا می‌دانم ما باید در اقتصاد داخلی و اشتغال، قوی‌تر شویم باید سختکوش‌تر از گذشته کار کنیم و هم‌افزایی را بیشتر کنیم چرا که عدم هم‌افزایی، موجب فرسوگی شهرها می‌شود، ما نیاز داریم در 5 سال آینده اشتغال بیشتر ایجاد کنیم و فقر را پایین بیاوریم که در برنامه‌های دولت هست.

وی گفت: ما فرصت زیادی نداریم تا در مسابقه جهانی، مردم خود را به جای خوبی برسانیم و سهم خود را از اقتصاد دنیا دریافت کنیم عرصه اصلی ما روستا، بخش و شهرستان است جامعه باید با تعاون به پیشرفت برسد و با کار می‌توانیم به رفاه برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار