4. دى 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 6019
مدیر دفتر پرستاری استان همدان با بیان اینکه۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری در منزل در همدان ثبت شد گفت: همدان پیشتاز مؤسسات مراقبتی در کلان منطقه سه آمایشی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، فاطمه شیرانی بعد از ظهر امروز در همایش مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل، اظهار داشت: جلسه امروز ما در مورد معرفی مراکز هوم کر است که مهمترین مسئله برای ما فرهنگ سازی در مورد این موضوع در سطح استان است.

وی افزود: استان همدان نخستین استان در سطح کشور بود که قرار داد یک بیمارستان، با سه مرکز هوم‌کر را بست ضمن اینکه از مرداد ماه سال 95 آیین نامه هوم‌کر به ما ابلاغ شده و جزو  برنامه عملی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفت.

شیرانی بیان کرد: متولی کار دفاتر پرستاری دانشگاه هستند که موظف هستند مراکز هوم‌کر را در سطح استان شناسایی کرده و موانع را برای فعالیت آن ها برطرف کنند و به سمتی بروند که بیمارستان‌ها با مراکز  قرار داد ببندند.

مشاور سلامت استاندار همدان گفت: طبق شناسه‌هایی که برای ما ارسال شده به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت می‌بایست یک موسسه هوم‌کر باشد، علاوه بر اینکه جمعیت ایران به سوی سالمندی می‌رود یکی از اهمیت مراکز هوم‌کر معقوله سالمندی است.

وی افزود: پرستاران دارای 5 سال سابقه و مدرک کارشناسی و پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد با دو سال سابقه کار می‌توانند درخواست مجوز هوم‌کر را بدهند و این مجوز از طریق واحد صدور پروانه‌ها در محل معاونت درمان دانشگاه و رایزنی با وزارت مسئول صادر می‌شود.

مدیر پرستاری دانشگاه و مشاور سلامت استانداری بیان کرد: کلیه نظارت‌های عملکرد هوم‌کر از طرف دفتر پرستاری دانشگاه انجام می‌شود.

شیرانی گفت: در تیر ماه سال 96 اعتبار خوبی توسط هیئت دولت به این منظور تصویب شد که این اعتبارات اکنون در شورای عالی بیمه قرار دارد و امیدواریم این تعرفه‌ها زیر پوشش بیمه ‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار