5. دى 1396 - 15:47   |   کد مطلب: 6024
رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای هدف گردشگری بافت، منظر و سیما روستاها را به هم می‌زند، گفت: ارزیابی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده توسط بنیاد مسکن استان همدان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،نقی پورقاسمی ظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با اشاره به اینکه ادارات بنیاد مسکن 10 استان در کشور پس از وقوع زلزله معین استان کرمانشاه شدند، اظهار داشت: احداث و بازسازی منازل سرپل ذهاب در کرمانشاه به استان اصفهان واگذار شد.

وی با بیان اینکه احداث و بازسازی منازل روستا و بخش‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه در بین استان‌های همدان، مرکزی و اردبیل تقسیم شده است، افزود: احداث و بازسازی منازل در دهستان و روستاهای حومه سرپل ذهاب، بشیوه، پاتاق قلعه شاهین و قلعه شاهین به بنیاد مسکن استان همدان واگذار شده است.

پورقاسمی با تأکید بر اینکه بازسازی و احداث منازل در 88 روستای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به عهده بنیاد مسکن استان همدان است، تصریح کرد: 118 نفر از نیروهای بنیاد مسکن استان با 89 ماشین آلات سبک و سنگین در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور دارند.

 رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان با اشاره به اینکه آواربرداری 900 واحد مسکونی توسط نیروهای بنیاد مسکن استان انجام شده است، بیان کرد: ارزیابی 7 هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده انجام و 2 هزار و 500 واحد نیز به بانک‌ها عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

پورقاسمی در مورد روستاهای هدف گردشگری در همدان ابراز کرد: در روستای یلفان 10 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی در طرح روستای هدف گردشگری و توریستی قرار گرفته بود تملک و قرار است که به پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، بازارچه و غیره در این محیط گردشگری نزدیک سد تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نقشه برداری‌های این مکان توسط بنیاد مسکن انجام و مراحل مقدماتی جانمایی مکان‌های در نظر گرفته شده انجام شده است، عنوان کرد: دو مشکل که برای تبدیل این زمین به مکان خدماتی رفاهی وجود دارد حریم جاده و برق‌های فشار متوسط که از وسط زمین تملکی عبور کرده دو مشکل اصلی این زمین است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان با تأکید بر اینکه پیشنهاد بر این بود که سیم برق‌های فشار قوی به بالای جاده انتقال یابد، اظهار داشت: این جابه جایی‌ها نیاز به اعتباراتی دارد.

پورقاسمی با اشاره به اینکه در روستاهای هدف گردشگری نظیر سیمین، ابرو، ورکانه و غیره هزینه و زحمات زیادی صرف شده است، تأکید کرد: متأسفانه شاهد ساخت و سازهای هستیم که بافت، منظر و سیما روستا را به هم می‌زند که این امر باید به جدیدت پیگیری و کنترل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار