5. دى 1396 - 23:07   |   کد مطلب: 6035
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: با حمایت قاطعانه‌ از بهزیستی می‌خواهیم همه توانش را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به‌کارگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سید سعید شاهرخی ظهر امروز در بازدید از مرکز ماده 16 همدان اظهار داشت: در حوزه مبارزه با اعتیاد در چند بخش بایستی اقدام شود و اولویت اول ما پیشگیری است که باید با گسترش برنامه‌های آموزش به آن پرداخته شود.

وی افزود: در بخش بعدی یعنی درمان شامل مراکز ماده 15 و ماده 16 و مراکز درمانی mmt است که باید با بهبود عملکرد به کار خود ادامه دهند و در حوزه مشارکت‌ها بتوانیم از ظرفیت مراکز غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بخصوص اعتیاد استفاده کنیم.

شاهرخی تاکید کرد : همه توان استان را برای پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد بایستی به کار گرفت و ضروری است کمیته‌های زیرمجموعه شورای هماهنگی فعال شوند و تکلیف مدارانه وظایف خود را انجام دهند .

وی افزود : با حمایت قاطعانه‌ای که از بهزیستی خواهیم کرد هر آنچه امکان و ظرفیت لازم باشد تا بتوانیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم انجام می‌دهیم و علت حضور ما در این مرکز هم حمایت همه‌جانبه از مجموعه بهزیستی برای تداوم فعالیت‌های چشمگیر انجام شده و ادامه آن و البته ایجاد ظرفیت‌های جدید است.

شاهرخی در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات بهزیستی استان گفت: کار کیفی بهزیستی استان متناسب با سایر استان‌ها فوق العاده است و باید گسترش کمی را هم مد نظر قرار داد تا بتوانیم تمامی معتادین متجاهر را جمع‌آوری کنیم چرا که ظرفیت‌سازی از جمله کارهای فوری و ضروری است و در ملایر هم با ایجاد مرکز مشابه تلاش خواهیم کرد شهرستانهای ملایر، نهاوند، تویسرکان را زیرپوشش قرار دهیم و با کار اصولی ضمن پذیرش مناسب اقدامات درمانی از طریق بهزیستی انجام و زمینه بازگشت همه معتادین به جامعه فراهم شود.

شاهرخی افزود: تعدادی از مراکز ماده 15 را برای پذیرش معتادین به شکل ماده 16 و عدم پذیرش بیماران ماده 15 تا آماده سازی سوله سوم مجموعه ماده 16 فراهم نمائیم و برای بازسازی و فراهم نمودن کاربری سوله همه حمایت‌های لازم از جمله تامین اعتبار برای مرکز ملایر و این سوله را از مجموعه بهزیستی استان انجام خواهیم داد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز با بیان اینکه در مرکز ماده 16 تا 40 درصد افزایش ظرفیت ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تاکیدات منطقی استاندار همدان را بهزیستی همدان به خوبی می‌پذیرد و از قبل اعلام شده که بهزیستی برای ساماندهی معتادان و طی دوره درمان آنها که از وظایف بهزیستی است هیچگونه محدودیتی ندارد و حاضر است در طول دوران درمان پذیرای این افراد در کمپ ها نیز باشد و این کار را با حمایت مدیریت ارشد استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار که موجبات دلگرمی و ادامه فعالیت است با تمام توان انجام خواهیم داد.

محمد الوند تاکید کرد: نکته مورد توجه و حایز اهمیت این است که طی زمان درمان و ساماندهی معتادان نقطه پایانی این اتفاق نیست یعنی نیاز است که دستگاه‌های دیگر نیز وظایف خود را در قبال این معتادان با این هدف که دوباره به چرخه اعتیاد خود بازنگردند به خوبی انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان در بحث آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و به فراخور آن تاکیدات استاندار، اداره کل بهزیستی استان آمادگی دارد تا با تمام ظرفیت اعم از مراکز و کار کارشناسی اقداماتی را در جهت پیشگیری و گسترش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار