8. دى 1396 - 23:12   |   کد مطلب: 6074
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه امروز در دنیا استراتژی امنیت مبتنی بر نیروی انسانی بینا و به تعبیر رهبر انقلاب با بصیرت است گفت: اعتقاد ما تربیت نیروی انسانی با بصیرت و تفکر روشن است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، حمیدرضا حاجی بابایی صبح امروز در همایش فرهنگیان به مناسبت حماسه 9 دی با اشاره به لزوم اجرای عدالت در دریافتی‌های کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت: صحبت‌های من سیاسی نیست و با جناح خاصی روی صحبت ندارم، تفکر من تفکر رهبری‌است و با تکیه بر همین تفکر اجازه نمی‌دهیم افزایش حقوق کسی  که 20 میلیون تومان می‌گیرد 10 درصد باشد و به حقوق کسی که یک میلیون می‌گیرد هم 10 درصد اضافه شود چرا که این تفکر اشرافی است.

وی با بیان اینکه مجلس اجازه  افزایش قیمت حامل‌های انرژی را که برای مردم کمرشکن باشد نمی‌دهد، افزود: در سال 1391 کل بودجه دولت که خرج کرده 104 هزار میلیارد تومان بوده و پول معلمان 15 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است یعنی 15.5 درصد از کل بودجه دولت و در سال 1395 کل بودجه دولت 283 هزار میلیارد تومان بوده است و پول معلمان 28.1 هزار میلیارد تومان بوده یعنی کمی کمتر از 10 درصد از کل اعتبار کشور این یعنی کاهش 5 درصدی بودجه آموزش و پرورش از بودجه کل کشور و این اتفاقی که افتاده است.

حاجی بابایی گفت: رمز کاهش بودجه آموزش و پرورش مدرسه فروشی است، شان معلم حق‌التدریس بودن نیست که 300 هزار تومان بگیرد و خیابان به خیابان دنبال نماینده باشد تاکی استخدام می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان اظهار داشت: باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم و اجازه ندهیم معضلی به نام معلم حق‌التدریس، امنیت شغلی آنها را تهدید کند و کیفیت آموزش وپرورش را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس در زمان وزارت خود گفت: تمام فعالیت‌های من برای حفظ شان و جایگاه و مرجعیت معلمان بوده است، 1900 معلم فوق‌لیسانس در شهر تهران بنام خدمتگزار قبل از وزارت من در کلاس‌های درس تدریس می‌کردند و ابلاغ خدمت‌گزاری داشتند برای حفظ شان این فرهنگیان آنها را تبدیل وضعیت کردیم.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه امروز در دنیا استراتژی امنیت مبتنی بر نیروی انسانی بینا و به تعبیر رهبر انقلاب با بصیرت است گفت: اعتقاد ما تربیت نیروی انسانی با بصیرت و تفکر روشن است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم، تلاش کردیم عدالت برای پرداخت بازنشستگان با همسان‌سازی ایجاد شود و هیچ کس مشکلات احساس تبعیض را نداشته باشد، من از درددل‌های بازنشستگان خجالت زده می‌شوم، وقتی با دریافتی اندک در برابر خانواده و فرزند و عروس و داماد خود شرمنده‌اند، پیشنهاد ما این است که حقوق‌های بالا افزایش نداشته باشند و حقوق‌های پایین افزایش یابند.

وی با بیان اینکه با همین درآمد می‌توان مسائل کشور را مدیریت کرد گفت:  هفتاد هزار میلیارد تومان پول هدفمندی یارانه‌ها باید به خزانه واریز شود باید محل هزینه آنها روشن شود در بحث گرانی بنزین باید تدبیر مناسب اندیشیده شود که مردم تحت فشار نباشند عدالت اجتماعی باید در نظر باشد، کسی که ماشین پانصد میلیون تومانی دارد بنزین را با همان قیمت می‌زند که کسی که به زور یک پیکان برای مسافرکشی تهیه کرده است اینها پیشنهاداتی است که می‌تواند مدیریت منابع را هدایت کند که به اقشار مردم آسیب نرسد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: اشرافی‌گری مسئولان، اسکورت‌های تشریفاتی محل اعتراض ما است که باید متوقف شود، این اشرافی‌گری فتنه‌های پی‌درپی است، در تصویب بودجه هم باید به سمت عدالت محوری پیش برویم در برنامه ششم همه اینها پیش‌بینی شده است، اما در بودجه 97 شباهتی با این برنامه دیده نمی‌شود.

وی با انتقاد از استانی شدن اعتبار آموزش و پرورش و بنیاد شهید گفت: این تفکر برای آموزش و پرورش سم و مقدمه مدرسه فروشی است.

حاجی بابایی افزود: با تمام قدرت در برابر کسانی که عادت به پرخوری پیدا کرده‌اند باید ایستاد مهم نیست چه کسی و چه موقعیتی دارد باید در برابر زیاده‌خواهی ایستاد.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه مبنی بر تهیه زمین‌های گرانقیمت توسط بعضی از دستگاه‌ها اجرایی گفت: ما با این تفکر مخالف هستیم و از مسئولان استانی نیز انتظار می‌رود که در مقابل چنین برنامه‌ها و تفکراتی بایستند.

نماینده مردم همدان گفت: در جایی که بیش از دو هزار خانوار انشعاباتی اساسی را نداشتند، حتی با مصوبه‌ای که از مجلس گرفتیم در برابر حق قانونی مردم ایستاده‌اند باید محکم بود و از مردم دفاع کرد.

وی در تبیین این موضوع گفت: سال گذشته در بازدیدهای مردمی متوجه شدم که بیش از دو هزار خانوار در سرمای زمستان گاز و برق و آب ندارند پیگیری کردم گفتند مصوبه مجلس ندارد مصوبه مجلس را گرفتیم توسط رئیس جمهور و استاندار ابلاغ  شد باز هم بعضی‌ها کارشکنی کردند تا با مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط در مناطق هدف حضور یافتیم و مسئولان دستگاه‌ها و حتی پرسنل دفتر اینجانب موظف به حضور خانه به خانه شدند تا مشکل خانواده‌های اشاره شده سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار