10. دى 1396 - 23:06   |   کد مطلب: 6094
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان همدان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، محمد نظرپور بعدازظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از تخم‌مرغ موردنیاز در کشور توسط هشت استان تأمین می‌شود، اظهار داشت: تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، اصفهان و قزوین از جمله این استان‌ها است.

وی با بیان اینکه با شیوع آنفلوانزا فوق حاد پرندگان اکثر استان‌ها با این ویروس درگیر شدند، افزود: همدان از نظر آلودگی به آنفلوانزا جزو استان‌های پاک است.

نظرپور با تأکید بر اینکه از دست دادن جمعیت مرغ در استان‌ها سبب کاهش تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن شد،تصریح کرد: در استان همدان 80 درصد از واحدهای تخم‌گذار فعال و 80 درصد از گله‌های تولید نیز در سنین میانی تولید قرار دارند که با این وجود به‌زودی شاهد افزایش تخم‌ریزی می‌شویم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 12 هزار و 600 تن تخم‌مرغ در استان همدان تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش 12 درصد افزایش یافت، گفت: توقف صادرات تخم‌مرغ و کاهش تعرفه واردات آن از 55 درصد به 5 درصد از جمله این اقدامات انجام شده در راستای کاهش قیمت تخم‌مرغ است.

نظرپور با بیان اینکه تاکنون 20 هزار تن تخم‌مرغ وارد کشور شده که روزانه 130 هزار تن تخم‌مرغ در بازار تهران توزیع می‌شود، عنوان کرد: اقداماتی در حال انجام است که میزانی از این تخم‌مرغ وارداتی در همدان توزیع شود.

وی با تأکید بر اینکه 250 هزار پولت در استان همدان پرورش داده شده، ابراز کرد: قیمت تخم‌مرغ در 9 ماهه امسال در همدان 419 تومان از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار