3. بهمن 1396 - 18:56   |   کد مطلب: 6342
فرماندار همدان گفت: ۱۰۸ پروژه عمرانی شهرستان همدان در ایام دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، علی تعالی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی‌برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت ایام دهه فجر 108 پروژه عمرانی با اعتبار 102 میلیارد و 646 میلیون تومان کلنگ ‌زنی و افتتاح می‌شود. از این تعداد 14 پروژه کلنگ زنی‌ می‌شود و‌ مابقی پروژه ها نیز افتتاح می‌شود.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم خون خود را برای جلوگیری از دستبرد شیاطین به حرم حضرت زینب‌(س) اهدا کردند که ما باید همواره قدردان این شهدا و خانواده‌هایشان باشیم.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه فجر و‌ پیروزی انقلاب باید با شکوه تر از هر سال برگزار شود٬ ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب منحصر به فرد است که پس از یک‌هزار و 400 سال با هویت ایرانی اسلامی تشکیل شد و مردم همچنان به آن پایبند هستند.

تعالی گفت: انقلاب اسلامی ما انقلابی است که بدون پشتیبانی هیچ قدرتی پس از گذشت 37 سال روی پای خود ایستاده و این انقلاب را مدیون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم. شهدا٬ علما و جانبازان زیادی در آروزی رسیدن به یک کشور اسلامی بوند که با تحمل شکنجه‌ها ٬‌ زندان‌ها و اهدای خون خود به آن رسیدند و این انقلاب را برای ما به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد آسیب رساندن به نظام و انقلاب هستند٬ اظهار داشت: اما ما باید نسبت به فتنه‌های دشمن٬ آگاه باشیم. برخی از مشکلات ما داخلی است اما بخش عمده‌ آن توسط دشمنان خارجی و قدرت‌های بیگانه ایجاد می‌شود چراکه آنها به دنبال نابودی نظام انقلاب اسلامی هستند.

فرماندار همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی به دنبال حرکت استقلالی است اما دشمنان به دنبال از بین بردن این استقلال و‌عدم‌ و ابستگی هستند.اتفاقات اخیر در کشور نشان داد که مردم ما به دنبال مطرح کردن مشکلات خود در حوزه اقتصاد٬ اشتغال و‌ بیکاری بودند اما در این میان دشمنان مسیر را تغییر داده و از آن سوء استفاده کردند بنابراین باید مراقب باشیم چراکه دشمن به دنبال بهره‌بردن از این اتفاقات و مشکلات است.

وی در بخش‌دیگری از سخنان به اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و‌ افزود: دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان و نسل‌های آینده آشکار شود چراکه دشمن به دنبال از بین بردن رابطه جوانان با نظام و انقلاب هستند.

فرماندار همدان گفت: با افتتاح و کلنگ‌زنی 108 پروژه عمرانی در همدان ٬ برای 400 نفر اشتغالزایی می‌شود.

تعالی تصریح کرد: بیشتر پروژه‌های افتتاحی مربوط به حوزه‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، راه وشهرسازی، به‌سازی روستایی، صنعت و معدن، میراث‌فرهنگی، ورزش و جوانان و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای است.

وی افزود: پنج‌هزار میلیارد اعتبار  با تصویب مجلس از صندوق توسعه برای ایجاد اشتغالات روستایی اختصاص پیدا کرده که استان همدان نیز می‌تواند با ارائه طرح های خود برای مناطق روستایی و کم برخوردار٬ 100 میلیارد تومان از این اعتبار را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار