3. اسفند 1396 - 20:01   |   کد مطلب: 6672
سرپرست بنیاد ایران‌شناسی شعبه همدان خبر داد
تشکیل «دپارتمان مادشناسی» در بنیاد ایران‌شناسی همدان
سرپرست بنیاد ایران‌شناسی شعبه همدان از تشکیل «دپارتمان مادشناسی» در بنیاد ایران‌شناسی همدان خبر داد و گفت: «دپارتمان مادشناسی» با بررسی پژوهش‌های صورت گرفته و انجام پژوهش‌های جدید درباره دوره ماد، به دنبال ارائه نظریاتی دقیق، علمی و قابل دفاع است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، محسن جانجان ظهر امروز در نشستی با پژوهشگران و باستان‌شناسان استان در محل بنیاد ایران‌شناسی پس از بیان سابقه افتتاح شعبه همدان و اهداف پژوهشی بنیاد در شناختن و شناساندن ظرفیت‌های همدان اظهار کرد: تلاش ما پژوهش در موضوعاتی است که به نوعی نقطه ضعف بوده و سابقه پژوهشی خاصی ندارد.

وی یکی از این نقاط ضعف پژوهشی را دوره ماد و نحوه ارتباط این دوره با همدان دانست و افزود: تا به حال پژوهشی مستند، مستدل و همه‌جانبه صورت نگرفته‌ که اثبات کند به طور قطع و یقین استان همدان سکونتگاه مادها بوده است.

 سرپرست بنیاد ایران‌شناسی شعبه در همدان تصریح کرد: ما منکر این نیستیم که همدان پایتخت و سکونتگاه مادها بوده‌، اما معتقدیم برای اثبات این مدعا باید مدارک و اسناد قابل استناد ارائه کنیم.

وی از تشکیل «دپارتمان مادشناسی» در بنیاد ایران‌شناسی همدان خبر داد و تصریح کرد: دپارتمان مادشناسی با عضویت سرپرست و کارشناس بنیاد ایران‌شناسی همدان و استادان و کارشناسان باستان‌شناسی تشکیل می‌شود تا با بررسی پژوهش‌های صورت‌گرفته و انجام پژوهش‌های جدید درباره دوره ماد نظریاتی دقیق، علمی و قابل دفاع مطرح کند.

جانجان در پایان اهداف دپارتمان مادشناسی را به دو بخش کوتاه‌‌مدت و بلندمدت تقسیم کرد و گفت: تشکیل جلسات متعدد با کارشناسان و استادان باستان‌شناس، ارائه ایده‌ها، طرح پیشنهادها و آغاز پژوهش‌ها از اهدف کوتاه‌‌مدت؛ و تطبیق و تجمیع پژوهش‌های صورت‌گرفته اما به‌ سرانجام‌ نرسیده و تدوین و ارائه پژوهش‌های جدید و علمی، هدف بلند مدت دپارتمان مادشناسی خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار