3. اسفند 1396 - 20:05   |   کد مطلب: 6674
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بيان اينكه مسیر انقلاب اسلامی و شهدای ما و رزمندگان ما مسیر ولایت و امامت است، گفت: بعد از سال‌ها و قرن‌ها امروز رزمندگان اسلام در کنار دریای مدیترانه علیه استکبار می‌جنگند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید سال 96 استان همدان «سردار شهید سعید قهاری سعید» اظهار کرد: حضرت علی(ع) بزرگمرد تاریخ اسلام می‌فرماید «همانا جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند سبحان بر روی خاصان اولیای خود می‌گشاید».

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مجاهد و شهید در راه ولایت بودند افزود: مسیر انقلاب اسلامی و شهدای ما و رزمندگان ما نیز مسیر ولایت و امامت است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امام راحل فرمودند ما همانند امام حسین(ع) وارد این جنگ شدیم و در راه ایشان نیز باید به شهادت برسیم افزود: سردار شهیدسعید قهاری‌سعید از کسانی است که زندگی، سلوک و رفتار ایشان برای ما می‌تواند الگو باشد.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند بزرگداشت مقام شهیدان، بزرگداشت ارزش‌های متعالی است، افزود: برای رسیدن به فلاح، زندگی ارزشمند و داشتن نفس مطمئنه باید در مسیر ولایت گام برداشت.

سردار ایزدی با اشاره به اینکه امام(ره) می‌فرماید این انقلاب، انقلاب ارزش‌هاست، تصریح کرد: خوشا به حال آنان که متن و محتوای این انقلاب را دریافتند و توانستند به مقامات والا برسند.

وی در ادامه با بیان خاطره‌ای گفت: شهید محمد بروجردی یک روز قبل از شهادت من را به حضور خود فراخواند، به خدمت ایشان رسیدم، گفتند اگر شهید شدم صبر کنید، فردای آن روز خبر آوردند که ایشان روی مین ضد تانک رفته است.

سردار ایزدی با اشاره به اینکه فرزندان انقلاب اسلامی پرورش‌یافتگان مکتب امام(ره) هستند، بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب جهاد است و جهاد فقط به معنی حضور در صحنه‌های جنگ نیست.

وی با اشاره به اینکه هر کسی در هر موقعیتی می‌تواند رهپوی شهدا باشد، یادآور شد: وقتی رزمندگان از صحنه جهاد افضل و مبارزه با دشمن برمی‌گشتند پیامبر اسلام(ص) می‌فرمود ما هم جهاد افضل، هم جهاد اکبر و جهاد کبیر داریم بنابراین باید به این راه افتخار کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیاناتی، خود را در این مسیر می‌بیند و از خدا می‌خواهد که در این مسیر فوز شهادت را خداوند به او عنایت فرماید، افزود: مردم این استان نیز کسانی هستند که نشان دادند در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب همواره حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شما همدانی‌ها با توجه به داشتن سرداران بزرگی چون شهید سعید قهاری سعید، شهید همدانی، شهید ترک، شهید ابراهیمی، شهید علی چیت‌سازیان، شهید سردارعلی خوش‌لفظ و شهید احمد شوهانی و ... پیشتاز هستید.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در کردستان حاضر شدیم و شهید تقدیم کردیم تا به مردم این منطقه آسیبی وارد نشود، ادامه داد: شهید سعید قهاری سعید در منطقه کردستان بسیار الهی و ارزشی عمل کرد.

وی با بیان اینکه در کردستان برای جلوگیری از آسیب به مردم حاضر به تقدیم شهید و مجروح شدیم تا از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم، در ادامه افزود: جمهوری اسلامی باید زندگی شهد خوش‌لفظ را به دنیا ارائه دهد.

سردار ایزدی افزود: شهید خوش‌لفظ یک رزمنده بسیجی همدانی بود که در آتش عشق به شهادت می‌سوخت، کارنامه او در واقع کارنامه سردار شهید سعید قهاری سعید است.

وی با اشاره به اینکه انسان در مواجهه با شهید سعید قهاری‌سعید احساس می‌کرد با یک نفس مطمئنه مواجه شده چراکه فردی بسیار نجیب، آرام، با اخلاص، بی‌ادعا، سختکوش، اهل تهجد، اخلاق‌خوش، با تواضع و مردمی بود، تصریح کرد: شهیدقهاری در یزد طرحی را پیاده کرد که اکنون به اسم ایشان است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهیدقهاری به خانواده‌های شهدا توجه داشت و رسیدگی می‌کرد، ادامه داد: در منطقه قرارگاه حمزه سیدالشهدا یکی از اقدامات شهید قهاری توجه به حرکت‌های مردمی بود.

وی با اشاره به اینکه در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید این انسان‌های بزرگ را برای خود الگو قرار داد، افزود: شهید قهاری در رزم یک انسان شجاع بود.

سردار ایزدی با بیان اینکه ایشان فردی آرام، شجاع، مدبر و مطیع فرمانده بود، یادآور شد: ایشان یک فرمانده مقتدر و در عین حال مطیع فرمانده خود بود.

وی با بیان اینکه شهید قهاری‌سعید در عمق 120 کیلومتری خاک عراق عملیات انجام داد، بیان کرد: امنیتی که در منطقه کردستان، مریوان، کرمانشاه و... وجود دارد، حاصل تلاش‌ سرداران، رزمندگان، پاسداران، ارتشیان، نیروی انتظامی، پایگاه هوایی ارتش، یگان‌های رزمی زمینی و... این استان بوده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه وحدت در انقلاب اسلامی یک ایدئولوژی بسیار کارساز است، یادآور شد: آثار این وحدت که امام(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، در حرکت 22 بهمن ماه امسال مشاهده شد.

وی با بیان اینکه شهیدقهاری سعید در جهاد اکمل، جهاد افضل و جهاد کبیر انسان بصیری بود، بیان کرد: باید راه این شهید را در پیش بگیریم.

سردار ایزدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف پیش رفته است، افزود: بعد از سال‌ها و قرن‌ها امروز رزمندگان اسلام در کنار دریای مدیترانه علیه استکبار می‌جنگند.

وی با بیان اینکه شهیدشوهانی فردی بود که در مقابل داعش مسیر شهیدقهاری را ادامه می‌دهد، یادآور شد: اگر اقدامات ایثارگرانه رزمندگان اسلام در شامات و عراق نبود، امروز باید سرنوشت دیگری می‌داشتیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هوشیاری تیپ انصارالحسین(ع) در منطقه اورامانات توانست خطر را از منطقه برطرف کند، ادامه داد: کشور در یک وضعیت استوار و پابرجایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال حرکت‌های موذیانه خود است و امروز ترفند‌های جدیدی را به کار می‌برد، بیان کرد: دشمن در فضای مجازی و ماهواره‌ای به دنبال توطئه است.

سردار ایزدی با اشاره به اینکه دشمن امروز نمی‌تواند عملیات نظامی انجام دهد در نتیجه وارد مرحله جدید شده است، افزود: رزمندگان اسلام در هر مرحله‌ای دشمن وارد شده و دشمن را مغلوب کردند.

وی با بیان اینکه سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مردم در صحنه هستند، ادامه داد: این انقلاب که به نام الله آغاز شده به فرموده امام راحل به انقلاب حضرت حجت متصل می‌شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی پرورش‌یافته انقلاب اسلامی در نیجریه 12 میلیون را به مکتب ناب محمدی رهنمون کرده است، ادامه داد: ما هم می‌توانیم در شرایط کنونی بابصیرت باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در جبهه امر به معروف و نهی از منکر باید با جنگ نیابتی داخلی از سوی نفوذی‌ها مقابله کرد، ادامه داد: در جریان اغتشاشات دی ماه بسیاری از آشوبگران از خارج آمده بودند و جنگ نیابتی داخلی بود، همین جریان لباس مخصوص پوشیده بودند تا به عنوان محور شناخته شوند.

سردار ایزدی با بیان اینکه همدان دژ مستحکم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: هر کس هر کجا باید بداند چه رسالتی دارد و در مقابل نفوذ و جنگ نیابتی داخلی باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب پیش می‌رود و روز به روز بهتر خواهد شد، افزود: راه شهیدان راه ولایت و بزرگداشت شهیدان میثاق با آرمان‌های مقدس آنان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار