به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، ابراهیم مولوی ظهر امروز در دیدار نوروزی با شهردار، معاونین و مدیران شهرداری اظهار داشت: شهرداری در حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی، اولویت را تولیدات استان قرار دهد.
وی با تشکر از زحمات و تلاش اعضای شورا و مجموعه شهرداری همدان در طول یکسال گذشته افزود: امروز رضایتمندی که از عملکرد مدیریت شهری در اذهان عمومی و مسئولین مشاهده میشود حاصل درایت، سیاستگذاریهای اعضای شورا و زحمات مجموعه شهرداری است.
رئیس شورای شهر همدان عملکرد خدمات ستاد سفر شهرداری همدان را مثبت ارزیابی کرد و ابراز کرد: رضایتمندی شهروندان، مسافران نوروزی و مدیریت ارشد استان همه نشان دهنده این است که زحمات مجموعه شورا و شهرداری بی نتیجه نبوده، هر چند اقدامات به دلیل محدودیت منابع مالی در حد مطلوب نبود.
وی گفت: در نخستین جلسه صحن شورا در سال جدید یکبار دیگر با خداوند متعال و مردم شریف همدان عهد میبندیم که در راستای رضای خداوند منان و خدمترسانی به مردم دارالمومنین و توسعه و آبادانی شهر گام برداریم.
مولوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 97عنوان کرد: انتظار میرود شهرداری همدان، حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی را سرلوحه برنامه ها و اقدامات خود قراردهد و در راستای تحقق فرمایشات معظمله تمامی سازمانها و مناطق چهارگانه شهرداری از کالاهای ایرانی بویژه تولیدات استان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: باید با همدلی و انسجام درراستای توسعه شهر و ایجاد محیطی شاداب تلاش کرده و در سال جدید بر مبنای برنامههای پیشنهادی، مصوبات و سیاست گذاریهای صورت گرفته، تلاش کنیم تا با تحقق بودجه سال 97 بتوانیم برنامهها را در حد مطلوب پیش ببریم.
مولوی با اشاره به پاکسازی گنج نامه و باباطاهر از حضور دست فروشان گفت: پاکسازی گنج نامه اقدام انقلابی بود که با همکاری نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری انجام شد اقدامی که در 20 سال گذشته بی نظیر بود است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرهمدان هم با تبریک سال جدید و تشکر از زحمات مجموعه شهرداری همدان گفت: اقدامات صورت گرفته در طول یکسال گذشته رضایتمندی نسبی مردم به همراه داشت.
کامران گردان با بیان اینکه در عرصه اجرای برنامههای استقبال از بهار مناطق چهارگانه شهرداری عملکرد خوبی داشتند، افزود: برخی از سازمانهای زیرمجموعه از جمله عمران، ترافیک ، فضای سبز وغیره فراتر از وظایف خود عمل کردند که اقدام آنها قابل تقدیر است.
وی به نظر سنجی ها از مسافران نوروزی در بازدید های صورت گرفته در ایام نوروز از سطح شهر و ستاد خدمات سفر شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: در این نظر سنجی بیشترین درصد رضایتمندی مسافران مربوط به تمیزی شهر همدان بود که این حاصل زحمات شهرداری است.
سخنگوی شورای اسلامی همدان با اشاره به چالشهای پیش روی شورا و شهرداری همدان افزود: روزمرگی و عدم توجه به برنامههای کوتاه مدت، میان و بلند مدت در اداره و توسعه شهر، عدم توفیق در حوزه فناوری اطلاعات، نبود شیوههای همکاری مشترک سازمانها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهیها، نبود بستر مناسب جهت مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف نگهداری و فقدان بکارگیری شیوههای جدید تامین منابع و سرمایه گذاری مهمترین چالشهای پیش روی شهرداری است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی با تاکید بر لزوم بر ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: وجود موانع و مسایل درون و برون سازمانی و همچنین طولانی بودن فرآیند صدور پروانه مورد اعتراض و گلایه مردم و انبوه سازان قرار گرفته است بنابراین باید فرایند صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کرد.
گردان با انتقاد از مشکلات موجود در عرصه آموزشهای شهروندی بیان کرد: این موضوع از دیگر چالشهایی است که مدیریت شهری باید در این زمینه با جدیت وارد شده و برنامههای مناسبی در این زمینه ارائه داده و اجرا کند.
وی درباره چالشها و مشکلات حوزه حمل و نقل وترافیک عهمدان نیز ابراز کرد:ایجاد زیرساختهای حمل و نقل پاک، مطلوبیت حمل و نقل عمومی در مقایسه با حمل و نقل شخصی، کاهش زمان سفر اتوبوسرانی در شهر، افزایش فضای پارک عمومی خودرو، کاهش خودرو محوری در سسیستم حمل و نقل شهری، روانسازی عبور و مرور وسائط نقلیهبا رویکرد ارتقای کیفی معابر و ایمنی حمل و نقل پاک و مسیرهای عبور عابر پیاده از جمله این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد.
شهردار همدان نیز با تشکر از اعضای شورای شهر به دلیل حمایت و پشتیبانی از شهرداری در اجرای برنامهها گفت: موفقیت شهرداری همدان در انجام وظایف خود حاصل حمایتهای شورا و انسجام در انجام کارها بوده است که نتیجه آن رضایتمندی همشهریان و مسافران نوروزی بود.
وی با اشاره افزایش 60 درصدی حضور مسافران نوروزی گفت: بیش از 130 هزار نفر تنها توسط ستاد اسکان شهرداری اسکان یافتند و این آمار بجز میهمانانی است که بطور مستقیم در هتلها یا اماکن اقامتی اسکان یافته بودند.
صوفی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن شهرداری همدان ابراز کرد: در این راستا مرکز 137 به صورت مکانیزه فعال بوده و مدیران و اعضای شورا پاسخگوی مردم هستند.
انتهای پیام/ ع
دیدگاه شما