13. آذر 1397 - 20:12   |   کد مطلب: 7218
بخشدار بخش قهاوند با بیان اینکه برخی مشترکین با آب شرب باغ ایجاد کرده‌اند، گفت: در برخی از روستاها آب شهری به زمین کشاورزی منتقل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، ابراهیم مولایی نیا در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان اظهار کرد: در برخی از روستاهای بخش شراء با تانکر برای زمین کشاورزی آب می‌برند که زیاد سختگیری نمی‌کنیم اما برخی روستاها با استفاده از انشعاب‌های غیر مجاز صیفی‌کاری می‌کنند که در این راستا تاسیسات آب نیز دچار استهلاک می‌شود و نباید چنین رفتاری شود.

ابراهیم مولایی نیا با بیان اینکه برخی مشترکین با آب شرب باغ ایجاد کرده‌اند، گفت: در برخی از روستاها آب شهری به زمین کشاورزی منتقل می‌شود.

بخشدار بخش قهاوند با بیان اینکه کاشت موو انگور به دلیل کم آب بر بودن در منازل مشکلی ندارد اما از بعضی کشت‌ها با آب شرب جلوگیری شود، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب باید در این خصوص توجه جدی داشته باشد.

وی با اهمیت به استفاده از آب قنات‌ها به دلیل کمبود آب شرب، گفت: استخر شهرداری درمحدوده‌ای قرار گرفته که دو قنات وجود دارد در حالی که عوامل ملزم هستند از آب شرب برای آنجا استفاده کنند.

ابراهیم مولایی نیا با تاکید به اینکه با همکاری مرکز بهداشت و نیز تصفیه آب می‌توان از آب قنات بهره برد، افزود: در شهر همدان 79 قنات وجود داشته که 18 تا 20 قنات باقی مانده و بقیه سرگردان هستند و باید از آنها بهره برد.

وی با بیان اینکه در نزدیکی پاساژ الماس هنوز به اندازه دو اینچ آب بیرون می‌رود که گویا برای فضای سبز از آن استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: می‌طلبد کندن قنات را قانونمند به جلو برد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار