16. آذر 1397 - 13:19   |   کد مطلب: 7227
دبير شورای تبيين مواضع دانشجويی همدان:
برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی آن چنان كه بايد جدی گرفته نشد
دبير شورای تبيين مواضع دانشجويی همدان کرسی‌های آزاداندیشی را یکی از بهترين راهكارها برای پاسخ به شبهات و بهترين فضا براي تصارب آرا در دانشگاه‌ها دانست و گفت: با وجود مطالبه مقام معظم رهبری، هنوز آن چنان که باید در دانشگاه‌ها به موضوع کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سعید کوروش‌رحیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 16 آذر در شرایط بعد از کودتا صورت گرفت که کشور غرق در مداخلات استعماری کشورهای غربی بود، اظهار کرد: آن روز دانشجویان با اعتراض به استعمار؛ استبداد و استکبار جهانی در مقابل ظلم سر خم نکردند که ما نیز ادامه‌دهنده همین مسیر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشور با تلاش جریان دانشجویی، مطالبه‌گری و دغدغه‌مندی آن بن‌بست ندارد گفت: انقلاب دوم را دانشجویان این مرزوبوم رقم زدند و باعث دوام و بقای انقلاب اسلامی شدند که باید این ارزش را حفظ کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان همدان روز دانشجو را مساوی با آرمانخواه، استقلال‌طلبی و روز مبارزه با استکبار و استبداد دانست و اضافه کرد: دانشجو مظهر بصیرت، دانایی و علم و اندیشه است و باید در همین مسیر نیز گام بردارد.

وی با تأکید بر اینکه باید هوشیار بود و بصیر تصریح کرد: وقتی استکبار از پس جریانی برنمی‌آید، به ماهیت آن هجوم می‌برد به همین دلیل در تلاش است تا «روز دانشجو» را جولانگاهی برای سرسپردگان به خود کند و با سوء استفاده از تحرکات دانشجویی، به دنبال اهداف خود باشد.

کوروش‌رحیم کرسی‌های آزاداندیشی را یکی از بهترین راهکارها برای پاسخ به شبهات و بهترین فضا برای تصارب آرا در دانشگاه‌ها دانست و گفت: با وجود مطالبه مقام معظم رهبری، هنوز آن چنان که باید در دانشگاه‌ها به موضوع کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته نشده است.

وی در پایان برقراری ارتباط با مردم از سوی جنبش دانشجویی را موضوع مهم دیگری عنوان کرد و اظهار داشت: جریان دانشجویی هرچه به طیف‌های سیاسی کشور نزدیک شد از مردم فاصله گرفت در صورتی که باید نسبت به رفع مشکلات مردم و ایجاد جامعه‌ای انقلابی حساس باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار