13. فروردين 1398 - 19:02   |   کد مطلب: 7376
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از ارسال پنج محموله به گلستان خبر داد و با بیان اینکه دو تریلی مواد غذایی نیز به مناطق سیل‌زده لرستان ارسال شد گفت: طی دو روز بارندگی سیل‌آسا در همدان نیروهای بسیجی همراه با مجموعه ستاد مدیریت بحران پای کار بودند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سردار مهدی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به انتخاب سپاه انصارالحسین(ع) همدان به عنوان استان معین گلستان اظهار کرد: کمک به حل مشکلات ناشی از سیل در منطقه گمیشان به همدان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سپاه همدان از یک هفته قبل در این منطقه مستفر شده و کار تخلیه آب هنوز هم در حال انجام است گفت: تا به امروز پنج محموله سنگین شامل دو محموله مواد غذایی و سه محموله تجهیزات مورد نیاز به این منطقه ارسال شده است.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ارسال اضطراری دو تریلی مواد غذایی به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و افزود: بعد از اعلام اتکای لرستان مبنی بر نیاز به مواد غذایی، بلافاصله مجموعه اتکای همدان با همکاری شرکت صنایع غذایی سحر نسبت به تأمین و ارسال این محموله اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز نسبت به اعزام نیرو به لرستان نیز اقدام خواهد شد گفت: همدان استان معین لرستان نیست اما در صورت اعلام نیاز کار اعزام نیرو را انجام می‌دهیم.

سردار فرجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طی دو روز بارندگی سیل‌آسا در همدان نیروهای سپاه و ارتش به کمک نیروهای خدمات‌رسان و مسوولان دولتی در استان آمدند افزود: تمام نیروها شبانه‌‌روز پای کار بودند و به فکر نجات جان مردم.

وی ادامه داد: تمام تجهیزات سپاه را برای کمک به مردم وارد عرصه کردیم و با استفاده از آنها در مناطقی که احتمال خطر بیشتری می‌رفت کار امدادرسانی را انجام دادیم.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه به لطف خدای متعال و همراهی تمام نیروها مانع از بروز بحران در همدان شدیم اظهار کرد: استفاده از لودر و بیل مکانیکی و تقویت سیل‌بندها تا حدودی زیادی جلوی بروز بحران را گرفت.

وی رصد مشکلات مردم توسط سپاه و اعلام آن به نیروهای خدمات‌رسان به ویژه در حوزه آبگرفتگی را از دیگر اقدامات دانست و تأکید کرد: برگزاری جلسات مدیریت وضعیت قبل از وقوع بارندگی و انجام لایروبی توسط شهرداری بسیار تأثیرگذار بود.

سردار فرجی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در این دو روز بسیار بالا بود و اگر تدبیر نمی‌شد ممکن بود منجر به بروز بحران شود افزود: به لطف خدای بزرگ و همراهی همه در همدان شاهد وجود بحران نبودیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار