17. مرداد 1398 - 7:00   |   کد مطلب: 7566
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه دوره جوانی بهترین زمان برای شکستن بت‌های نفس انسانی‌است، گفت: اگر بت‌های درون انسان بماند و از بین نرود، در سنین پیری حتی حوصله بلند کردن تبر هم برای شکستن بت ها نخواهد داشت.‌

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در جمع جوانان انقلابی همدان با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های جوانی اظهار داشت: کسی که تا 40 سالگی و پس از گذر از جوانی نتواند راه درست را تشخیص دهد دیگر برگشت او سخت است.

وی افزود: البته این به معنی بسته شدن درهای رحمت الهی نیست بلکه فرصت اصلی تکامل در دوره جوانی است و در این سال‌ها است که انسان می‌تواند به آن چه می‌خواهد دست پیدا کند.

امام جمعه همدان دوره جوانی را بهترین زمان برای فکر کردن و انتخاب راه درست عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های فریب انسان توسط شیطان این است که به فرد می‌گوید فعلا دوره جوانی است و هر کاری که دوست داری انجام بده و تا زمان پیری فرصت زیاد است در حالی که در دوره پیری انسان دیگر آن شادابی مورد نیاز را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن در دو سوره نام جوان را آورده است، یکی در سوره کهف و دیگری در جریان حضرت ابراهیم و شکستن بت‌ها.

شعبانی جوانی را دوره بت‌شکنی دانست و گفت: اگر بت‌های درون انسان بماند و از بین نرود، در سنین پیری حتی حوصله بلند کردن تبر هم برای شکستن بت‌ها نخواهیم داشت.‌

وی قلب انسان را حرم‌الله نامید و اظهار داشت: همان گونه که کعبه به خاطر بی‌توجهی‌ها تبدیل به بت‌کده شد، اگر انسان هم به قلب خود و دورنش توجه نکند این حرم الله تبدیل به بت خانه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان به راه شکستن بت‌های درون اشاره کرد و گفت: تنها راهی که انسان می‌تواند از طریق آن بت‌های درونی خود را نابود کند قرار گرفتن در مسیر اهل بیت (ع) و توسل  به امیرالمومنین (ع) است.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه امروز ما این است که امام خودمان را بشناسیم و بهترین زمان برای امام شناسی نیز همین روزهای شهادت و تولد ائمه و اهل بیت است.

شعبانی با بیان این که باید مراقب باشیم تا فضای مجازی ما را از اهل بیت دور نکند تاکید کرد: جوانان باید با اسلام آشنا شوند و آن را درک کنند.

وی افزود: همان اندازه که در دین اسلام خطاب به جوانان برای خودسازی و زیبایی داخلی تاکید شده ‌به همان اندازه نیز به زیبایی ظاهری و به قول امروزی‌ها به باکلاس بودن تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در پایان با بیان این که خداوند هر چه داشته به پای من و شما ریخته است ابراز داشت: اگر بدانیم همه مخلوقات عالم را خداوند برای انسان خلق کرده است هیچ‌گاه کاری نخواهیم کرد که خداوند از عمل ما ناراحت شود.

وی افزود: جوانی را می‌توان جوان موفق نامید که به طور کلی جوانی خود را در راه خدا و دین خدا خرج کند و رسیدن به ان هم با انجام دادن کارهای گفته شده قابل دسترس است.

انتهای پیام/ش

دیدگاه شما

آخرین اخبار