24. مرداد 1398 - 9:06   |   کد مطلب: 7599
مدیرکل ثبت احوال استان همدان از ثبت 6 هزار و 568 مورد ولادت در سه ماهه ابتدای سال در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،اسد حسن‌زاده‌زورمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه گرایش به سمت نام‌های مذهبی و گاهی ایرانی بیشتر است و تمام اسامی انتخاب شده در همدان پرمعنا و فاخر هستند اظهار کرد: خوشبختانه خانواده‌ها به نامگذاری اسامی ائمه(ع) برای فرزندان خود اقبال دارند.

وی افزود: اکثر والدین قبل از تولد و یا به محض تعیین جنسیت طفل، نامی برای او انتخاب می‌کنند که 15 روز بعد از روز تولد نیز مهلت اعلام و ثبت ولادت در سازمان را دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه سال گذشته در همدان 28 هزار و 466 سند ولادت ثبت شد گفت: این آمار در سه ماهه اول سال جاری به 6 هزار و 568 سند رسید.

وی با بیان اینکه بیشترین اسامی مورد استقبال سال گذشته برای پسران «امیرعلی»، «امیرحسین»، «حسین»، «علی»، «ابوالفضل»، «امیرعباس»، «محمدحسین»، «محمدطه»، «محمد» و «محمدمهدی» بود خاطرنشان کرد: در این مدت برای دختران از سوی والدین بیشتر اسم «فاطمه»، «زهرا»، «حلما»، «باران»، «زینب»، «آوا»، «آیناز»، «نازنین‌زهرا»، «رها» و «یسنا» انتخاب شده است.

حسن‌زاده اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال برای پسران نام‌های «امیرعلی»، «علی»، «امیرحسین»، «امیرعباس»، «سامیار»، «حسین»، «محمدمهدی»، «محمدحسین»، «امیرمهدی» و «کیان» انتخاب شد.

انتهای پیام/89026/

دیدگاه شما

آخرین اخبار