10. دى 1398 - 8:50   |   کد مطلب: 7953
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ضمن تاکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه استان بهره‌مند شد گفت: برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه دستگاه‌های مختلف اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سید محمود عسگریان پیش از ظهر امروز در جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری شهرستان رزن که در راستای بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران برگزار شد در خصوص پروژه سرمایه‌گذاری عین‌آبادی اظهار کرد: در نظر گرفتن زمین مورد نظر فقط برای عبور و مرور است و ساخت و سازی انجام نمی‌شود بنابراین دستگاه‌ها باید همکاری کنند.

وی دستگاه‌ها را ملزم به همکاری در خصوص پروژه گلشنی دانست و گفت: در زمینه سد گونلو نیز امکان واگذاری ملک به صورت مالکیتی وجود ندارد و فقط به شرط قرارداد کوتاه مدت یا بلندمدت انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ضمن تاکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه استان بهره‌مند شد افزود: برای سرمایه‌گذاری در یک منطقه دستگاه‌های مختلف اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رزن نیز اظهار کرد: در شهرستان رزن با کمبود تاسیسات گردشگری روبرو هستیم به طوری که تنها یک مهمانپذیر فعال در رزن وجود دارد و این کمبود تاسیسات اقامتی به شدت احساس می‌شود. 

شهروز کهیایی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فقره موافقت اصولی در قالب مجتمع‌های گردشگری برای رفاه حال گردشگران و مسافران برای شهرستان رزن صادر شده و اقدامات لازم و اخذ استعلام‌های مربوطه انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از موافقت‌های اصولی مجتمع گردشگری روستای گونلو است که در حاشیه سد خاکی انجام می‌شود و قرار است مقداری از زمین‌های اراضی ملی به سرمایه‌گذار واگذار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رزن بیان کرد: انتظار می‌رود منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی در تسریع واگذاری زمین‌های اراضی منطقه گونلو اقدامات لازم را داشته باشند.

وی همکاری اداره حمل و نقل و پایانه‌ها را مهم دانست و افزود: این امر می‌تواند روند مراحل اداری پروژه‌های گردشگری را تسریع بخشد.

فرماندار رزن نیز حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع مسائل و موانع آنان را از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: باید برای حفظ عملکرد و ارتقا میزان تولید و ایجاد تاسیسات گردشگری و حمایت از آنها تلاش کرد.

سید رضا سلامتی تصریح کرد: باید رونق بیشتر تولید، جذب گردشگر و افزایش اشتغال جزو برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان رزن باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار خوبی که در شهرستان انجام شده زیر ساخت‌های گردشگری است که از ابتدای سال جاری تاکنون رونق گرفته و متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

فرماندار رزن با بیان اینکه ادارات خدمات رسان نقش خود را برای تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاران ایفا کنند افزود: بزرگترین مجتمع گردشگری سد گونلو با سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با تعامل و همکاری اهالی روستای گونلو در حال اقدام هست که یکی از پروژه‌های مهم ملی دانست. 

وی خواستار همکاری از سوی امور اراضی و منابع طبیعی شد تا هرچه سریعتر نسبت به واگذاری زمین‌های مورد نیاز پس از مراحل قانونی احداث پروژه گردشگری شروع شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار