11. دى 1398 - 8:02   |   کد مطلب: 7963
استاندار همدان گفت: سیل ابتدای سال جاری بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان همدان وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سیدسعید شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان با بیان این که متوسط بارندگی همدان در یک سال زراعی، 345 میلیمتر است اظهار داشت: در فروردین ماه امسال در 24 ساعت به طور متوسط در استان 134 میلیمتر باران بارید.

وی افزود: همدان در بارندگی‌های فروردین دومین استان پر بارش کشور پس از لرستان، و نهاوند با 137 میلیمتر بارندگی اولین شهر کشور از نظر میزان بارش بود.

استاندار همدان با بیان این که عملکرد دستگا‌های اجرایی و مدیریت بحران استان قابل تشریح و قابل تقدیر است گفت: استان همدان در سیل فروردین ماه تلفاتی نداشت.

شاهرخی تاکید کرد: دستگا‌های اجرایی، هلال احمر، نیروهای مسلح و شهرداری‌ها در استان همدان، درسیل فرودین ماه همانند ید واحد عمل کردند.

وی با اشاره به این که با توجه به پیش‌بینی‌ها از ابتدای سال اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه انجام دادیم تصریح کرد: رودخانه‌ها لایروبی، ظرفیت سدها خالی و مسیر سیلاب‌ها شناسایی شد.

استاندار همدان با تاکید بر این که بخش عظیمی از سیل فروردین در پشت سدهای استان مدیریت شد عنوان کرد: بیش از 100 میلیون متر مکعب آب از سیل فروردین ذخیره کردیم.

شاهرخی با اشاره به این که در سیل فروردین امسال 18 هزار و 871 واحد مسکونی در استان همدان خسارت دید گفت: 8 هزار و 973 واحد احداثی، 5 هزار و 932 واحد تعمیری و 4هزار واحد معیشتی شناسایی و برای تصویب تسهیلات تایید شدند. 

وی با تقدیر از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، گفت: 99.8 درصد از خسارت دیدگان، به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون 84 درصد از این جمع تسهیلات خود را دریافت کردند.

استاندار همدان تاکید کرد: سیل فروردین  امسال در مجموع نزدیک به یک‌هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به استان همدان وارد کرد که تاکنون 900 میلیارد تومان از این خسارت در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض واگذار شده است.

شاهرخی با بیان این که اتاق مدیریت بحران استان امشب با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح می‌شود تصریح کرد: 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به تکمیل این فضا اختصاص دادیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار