8. ارديبهشت 1399 - 13:31   |   کد مطلب: 8628
جمهوری اسلامی ایران به مدد اقتدار نیروی دفاعی و نظامی، به ویژه خط‌شکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بالاترین جایگاه دفاعی در منطقه و جهان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،به نقل از صبح قزوین، صبح چهارشنبه (سوم اردیبهشت)، ماهواره نور بعنوان اولین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران با ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب و با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین گام بلند کشورمان در صنعت فضایی بود که نوید پیشرفت‌های روزافزون کشور در این زمینه را می‌دهد؛ پرتاپ اولین ماهواره نظامی ایران بازتاب‌های مختلف بین‌المللی را در پی داشت که نشان دهنده اثرگذاری این حرکت بود.

پرتاب مقتدرانه اولین ماهواره نظامی ایران اسلامی، موجب خشم وزیر امور خارجه امریکا شد؛ به طوریکه سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به قرار گرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار زمین اعلام کرد، واشنگتن در حال رصد برنامه ماهواره‌ای تهران است.

همچنین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی هماهنگ با امریکا به پرتاب موفق ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داد و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه تهران شد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره "نور" توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرد.«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکست سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران اعتراف کرده است.

این بازتاب‌ها درحالی رخ می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران به مدد اقتدار نیروی دفاعی و نظامی، به ویژه خط‌شکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بالاترین جایگاه دفاعی در منطقه و جهان قرار گرفته است.

 

در حوزه پهپادی و موشکی و پدافند در ردیف چند کشور برتر دنیا هستیم

همچنین سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ماهواره نور گفت: موتور مرحله اول این ماهواره‌بر، سوخت مایع و ساخت وزارت دفاع است و در موشک‌های زمین به زمین کاربرد دارد.

وی افزود: ماهواره نور در مدار خود قرار گرفته است و زمانی که این پرتاب انجام شد از ایستگاه‌های تهران زاهدان و چابهار سیگنال و بازسیگنال دریافت کردیم و این ماهواره هر 90 دقیقه یک‌بار دور زمین می‌چرخد.ماهواره نور، اولین ماهواره بومی ما بود اما ما هم‌اکنون ماهواره در فضا داریم که کار مشترک با سایر کشورها بوده و طبیعتاً دنبال توسعه این فرماندهی هستیم.

این فرمانده نظامی تصریح کرد: ماهواره نور یک ابرپروژه بود. با این کار سطح بزرگی از فناوری شکسته شد و ما از آنها عبور کردیم. ماهواره‌بر قاصد چندمرحله‌ای است که هر مرحله خودش یک پروژه جداگانه است. برای سبک‌سازی بدنه باید از مواد کامپوزیت استفاده می‌کردیم که خودش پیچیدگی‌هایی داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: از این بعد ما این مسیر را بهتر ادامه می‌دهیم و حالا معلوم شد این کاری که در این چند سال بوده دقیق انجام شده است. امروز چه حوزه نظامی و یا غیرنظامی کارهای اطلاعاتی نیاز به سنجش دارد که از طریق فضا اتفاق می‌افتد. بخش زیادی از پیشرفت دنیا با تکیه بر فناوری فضایی است.

وی با بیان اینکه "تحریم خدمات زیادی برای ما داشت" مطرح کرد: تهدیدات آوار منفی دارد اما فرصت‌هایی را هم ایجاد می‌کند. در حوزه پهپادی و موشکی و پدافند در ردیف چند کشور برتر دنیا هستیم و در عرصه فضایی هم به این جایگاه می‌رسیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی این ماهواره‌بر توسط جوانان کشور طراحی و تولید شده است. داد و فریاد آمریکایی‌ها نتیجه موفقیت این ماهواره است و آنها می‌دانند ما به یک توانایی جدید دست پیدا کردیم.

 

پرتاب ماهواره نور خط بطلانی را بر تمام اندیشه‌های باطل دشمنان در برجام کشید

در این روزها اشخاص و قشرهای مختلف درباره پرتاب ماهواره نور اظهارنظر کردند؛ در این گزارش به سراغ مردم رفتیم تا نظرات آن‌ها را در این باره بشنویم و از بازتاب این اقدام در بین جامعه مطلع شویم.

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: اهداف دشمن با اجرای برجام در مراحل مختلف مشخص بود؛ به طوری که در برجام یک بحث هسته‌ای، برجام2 مباحث منطقه‌ای و در برجام3 هم برد موشکی ایران را دنبال می‌کرد تا ما را از این فناوری محروم کند.

وی افزود: منتهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرتاب ماهواره نور خط بطلانی را بر تمام اندیشه‌های باطل دشمنان در برجام کشید. چراکه قدرت موشکی جزو راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.

این کارمند قزوینی بیان کرد: شاهد هستیم که خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صفرتاصد ساخت ماهواره را انجام داده و با پرتاب آن، یک برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور ثبت  

کرد.

امیری نژاد تاکید کرد: ما به جهانیان ثابت کردیم که نیاز، باعث پیشرفت یک نظام و حاکمیت خواهد شد.

ماهواره نور را حاصل تلاش و توان نیروی داخلی است

نصیری که صاحب یک سوپرمارکت است در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: امروز همه اقشار مختلف در جریان اتفاقات روز ایران و جهان هستند و ما هم سعی می‌کنیم از این تحولات غافل نشویم؛ پرتاب ماهواره نور یکی از اخباری بود که برای همه مردم قابل توجه بود.

وی افزود: وقتی اقتدار نظامی کشورمان را می‌بینیم، یک حس افتخار و غرور خاصی به ما دست می‌دهد چراکه امروزه شاهدیم ایران در ضمینه امنیت، حرف اول را در منطقه می‌زند. درحالی که بسیاری از کشورهای منطقه امنیت ندارند و با تنش مواجه هستند.

این کسبه قزوینی بیان کرد: ما به توانایی کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که نیروهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران هیچگاه اجازه تجاوز بیگانگان را نخواهند داد؛ این مسئله به نظرم باعث آرامش خاطر هر ایرانی است.

نگار قوامی که از دانشجویان قزوینی است در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری که همواره بر تکیه به توان داخلی تاکید دارند؛ ما این مسئله را در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش دفاعی کشور شاهد هستیم که دستاوردهای بسیار بزرگی را داشتیم و ماهواره نور هم از جمله این دستاوردها است.

این دانشجوی قزوینی بیان کرد: پرتاب ماهواره "نور" بازتاب‌های زیادی را در سطح جهان به دنبال داشت و این نشان می‌دهد که موفقیت‌های ایران، زیر ذره‌بین دنیا قرار دارد؛ بدون شک موفقیت‌های ما محدود به این مقطع نیست و کارهای بزرگتری را به همت جوانان و متخصصان این مرز و بوم، ثبت خواهیم کرد.

 

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره توسط سپاه پاسداران، تلخی روزهای سخت کرونا را شیرین کرد

یکی از رانندگان تاکسی قزوین در پاسخ به بازتاب پرتاب ماهواره نور، بیان کرد: شغل ما طوری است که روزانه با مردم سر و کار داریم؛ در این دوماه بحث شیوع ویروس کرونا کام همه را تلخ کرده است اما پرتاب موفقیت آمیز ماهواره توسط سپاه پاسداران، شیرینی را به کام مردم برگرداند و درواقع هدیه‌ای به مردم در این روزهای سخت بود.

وی تاکید کرد: امروز مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند که امیدواریم مسئولین دستگاه‌ها هم مانند نیروهای انقلابی و جهادی سپاه پاسداران، به صورت جهادی و مردمی وارد میدان شوند و به مشکلات مردم بپردازند. وقتی اقتدار و قدرت سپاه را می‌بینیم که از پس چنین کارهای بزرگی برمی‌آید، در مقابل هم از مسئولین دولتی انتظار داریم که وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

حامدی فر یکی از فعالان فرهنگی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور دستاورد بزرگی بود که رقم خورد، اظهار کرد: شاید نسبت به رخدادهای دیگری که در دنیا اتفاق می‌افتد هنوز فاصله داریم، اما این اتفاق گامی مهم برای رسیدن به مرحله‌ای است که بتوانیم ماهواره در مدارهای بالاتر یا متوسط را پرتاب کنیم.

وی افزود: این اتفاق گام اولی برای برنامه ریزی برای کارهای مهمتر است که بدون شک با همت و پشتکار نیروهای متخصص و جهادی سپاه پاسداران، در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

یکی از بانوان قزوینی که معلم است، در این باره به خبرنگار ما گفت: یکی از رسالت‌های ما معلمان تقویت حس غرور و وطن دوستی در بین دانش آموزان است که با به ثمر نشستن موفقیت‌هایی همچون پرتاب ماهواره نظامی توسط سپاه پاسداران، نیز ما با انگیزه و قوت بیشتری به این رسالت عمل می‌کنیم.

وی افزود: امروز کشور ما از تمامی جنبه‌ها مورد هجمه و تحریم قرار گرفته و مطمئنا اگر هر کشور دیگری بود، به زودی از پا درمی‌آمد به طوری که نمونه‌های مختلفی از این کشورها را در منطقه و دنیا شاهد هستیم؛ اما ایران اسلامی نه تنها ذره‌ای تضعیف نشده بلکه روز به روز بر موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ان افزوده می‌شود.

 

می‌دانیم، آرامش و امنیت کشورمان به سادگی به دست نیامده است

محمد اسماعیلی از نوجوانان قزوینی است که در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، با بیان اینکه پرتاب ماهواره توسط سپاه بازتاب‌های زیادی را به دنبال داشته، اظهار کرد: طبیعتا نسل ما بیشتر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد؛ از این رو شاهد بودیم که بلافاصله پس از پرتاب ماهواره نور، بازتاب‌های گسترده‌ای در این فضا راه افتاد.

این نوجوان قزوینی بیان کرد: دشمن تصور می‌کند که توانایی تضعیف ایران و رویارویی با آن را دارد؛ اما اقدامات موفقیت آمیز نیروهای نظامی و دفاعی کشور که هر روز نمونه جدید از آن رونمایی می‌‎شود، نیز تمام این تصورات را به نابودی می‌کشد؛ به عنوان یک نسل امروزی احساس غرور می‌کنم و با وجود تمام سختی‌ها تلاش می‌کنم تا روزی هم من بتوانم کارهای بزرگی برای کشورم انجام دهم.

صالحی یکی از بانوان خانه‌دار با بیان اینکه مادر سه فرزند است، اظهار کرد: وقتی می‌بینم که فرزندانم با آرامش بزرگ می‌شوند و با خیال راحت در کشورم زندگی می‌کنند؛ به عنوان یک مادر 

احساس رضایت می‌کنم و می‌دانم که این آرامش و امنیت به سادگی به دست نمی‌آید.

وی تاکید کرد: در همین روزهای کرونایی شاهد بودیم که کشورهای غربی چطور با مشکلات زیادی مواجه شدند، اما کشورمان و ملت ما با وجود تمام سختی‌ها خیلی خوب در مواجه با این مشکل ظاهر شدند؛ ما همین روحیه را در نیروهای دفاعی کشورمان از جمله سپاه شاهد هستیم.

این بانوی قزوینی یادآور شد: علاوه بر اینکه سپاه در زمینه نظامی موفق عمل کرده است به طوری که ماهواره پرتاب می‌کند؛ نیز در همین ایام دیدیم که با تولید ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی به کمک مردم آمد که این اقدامات برای ما بسیار دلگرم کننده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ صحبت‌های اقشار مختلفی از مردم قزوین را درباره دستاورد جدید سپاه شنیدیم، امروز موفقیت‌های نظامی کشور به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی‌شمار شده است؛ به طوری که هر روز یک ورق جدید از دستاوردها را به نمایش می‌گذارد و دنیا را شگفت زده می‌کند.

بدون شک پرتاب ماهواره نور انتهای کار نیست بلکه تنها گوشه‌ای از فعالیت شبانه روزی نیروهای جهادی، متخصص و جوان کشور است که در تحقق اهداف و رسیدن کشور به مطلوب‌ترین موقعیت در جهان تلاش می‌کنند و هیچ توقفی در این زمینه ندارند.

مردم ایران باز هم منتظر اقتدارآفرینی نیروهای دفاعی کشور هستند و می‌دانند که پرچم همیشه برافراشته ایران، در گرو خدمت مخلصانه تمامی نیروهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار