27. خرداد 1399 - 19:43   |   کد مطلب: 9058
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از رسیدگی به تخلفات مشاورین املاک در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به کنترل قراردادهای مراکز مشاوره املاک همدان طبق اعلام دادستان اظهار کرد: در حوزه مسکن بازرسی به عهده ما نیست و از آنجا که مراجع قضایی هستیم می‌توانیم تخلفات را رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه ما به تخلفات بنگاه‌های املاک رسیدگی خواهیم کرد گفت: اگر بنگاه املاک بیشتر از تعرفه قانونی قراردادی را منعقد کند، تخلف کرده که می‌توان با واحد صنفی برخورد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد: طبق دستورالعمل بنگاه‌دار نمی‌تواند قراردادی برای کسی که سال قبل قراردادی داشته و در حال حاضر می‌خواهد قرارداد جدیدی را منعقد که بیشتر از تعرفه‌های قانونی است، ببندد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم با بنگاه‌دار برخورد کنیم و با طرفین معامله خیر؛ چون افراد صنفی نیستند گفت: با بنگاه‌دارها اگر در حق کمیسیون هم تخلف داشته باشند برخورد خواهیم کرد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه تاکنون اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت که متولیان بازرسی و نظارت هستند پرونده خاصی را در این حوزه تشکیل نداده‌اند و برای ما هم ارسال نشده است گفت: تاکنون شکایت رسمی هم در این حوزه نداشتیم و اگر شکایتی هم بشود ابتدا باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت برود و تخلفات بررسی و به ما گزارش شود که تا این لحظه شکایت رسمی به ما ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید بررسی کنند در این حوزه آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر افزود: طرفین معامله یعنی خریدار یا فروشنده و از طرفی مستاجر و موجر نمی‌توانند شکایتی داشته باشند اگر نسبت به رقم قرارداد شکایت داشته باشند مسئله مربوط به محاکم عمومی و در خصوص مفاد قرارداد خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: چون هیچ کدام از آنها صنفی نیستند نمی‌توان با آنها برخورد کرد اما اگر شکایت از بنگاه باشد می‌توانیم برخورد و به تخلفات رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنگاه معاملات، ملکی واحد صنفی است و اگر تخلفی در حوزه صنفی داشته باشد به آن رسیدگی می‌کنیم تاکید کرد: بازرسی از بنگاه‌ها در حوزه ما نیست چون چیزی تحت عنوان بازرس در تعزیرات حکومتی نداریم.

حسن پور خاطرنشان کرد: همکاران ما قاضی یا رئیس شعبه هستند یا ماموران که احکام صادر شده را اجرا می‌کنند و نظارت و بازرسی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

وی بیان کرد: کارشناسی موضوعی مبنی بر احراز تخلف نیز بر عهده این سازمانهاست.
منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار