2. اسفند 1401 - 8:55   |   کد مطلب: 9576
در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بهار مطرح شد:
شهرستان بهار میزبان اختتامیه جشنواره دفاع مقدس با حضور میهمانان خارجی
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بهار اظهار کرد: اختتامیه جشنواره دفاع مقدس در شهرستان بهار فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت شهرستان بهار است.

به گزارش پایگاه خبری قهاوندخبر، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور مدیر اجرایی شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، رئیس و کمیته های هفتگانه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بهار در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بهار با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره دفاع مقدس اسفند ماه در شهرستان بهار به صورت کشوری و با حضور میهمانان خارجی برگزار میگردد، گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت شهرستان بهار است تا با نشان دادن فرهنگ ایستادگی، ایثار و مقاومت موجب عزت و عظمت این فرهنگ غنی در شهرستان شویم.

روح اله نباتی با تاکید بر اینکه اثرگذاری جشنواره دفاع مقدس به جریان سازی بودن آن بستگی دارد گفت: باید با استفاده از ایده و فکر همه کمیته ها و مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان که عمده ترین مسئله است تدابیر و اقدامات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره را به کار ببندیم.

نباتی با تاکید بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و صاحبنظران ایثار و مقاومت شهرستان بهار به بعد تبلیغاتی و رسانه ای، فضاسازی محیطی و دیگر عوامل برگزاری این جشنواره در جهت معرفی بعد ایثار و شهادت و ارائه کار ماندگار با نما و دیگاه جدید در این حوزه در استان دهیم.

نباتی اذعان کرد: میهمانان خارجی قطعا برای شهرستان در حوزه معرفی و نشان دادن توانمندی شهرستان خیلی موثر خواهند بود، باید همه ظرفیت های شهرستان و استان به کار گرفته شود تا این جشنواره برای همه آورده داشته باشد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه جشنواره کنگره دفاع مقدس شامل بخش عمومی شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان بوده گفت: درطی فعالیت جشنواره دفاع مقدس ۳۲۰اثر از ۱۵۰نفر شرکت کننده در حوزه دفاع مقدس و محور مقاومت آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند و بعد از داوری اختتامیه این جشنواره هفتم اسفند ماه به میزبانی شهرستان بهار برگزلر خواهد شد.

سرهنگ آزادی با تاکید بر جامعه نخبگانی شعر و ادبیات پایداری و شرکت کنندگان در جشنواره در کنار این جشنواره با تشکیل نشست بصیرتی از ظرفیت های میهمانان و شاعران خارجی در مدارس استفاده کنیم تا فرهنگ مقاومت و ایثار با نگاهی متفاوت برای نسل جوان تبیین شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار