23. مهر 1396 - 15:26   |   کد مطلب: 5323
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند گفت: استفاده از لوازم خانگی غیراستاندارد، همه ساله تلفات جانی و خسارت های مالی چشم گیری به بار می آورد و سبب پدید آمدن مشکلاتی می شود.

جعفر صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جهادپرس،گفت: اگر انسان بخواهد سالم زندگی کند ، به بهداشت ، سلامتی ، ایمنی ، و ... نیاز دارد و استاندارد راهی است که با حفظ کیفیت و مراقبت از بهداشت ، سلامتی ، ایمنی ، امنیت کالاها و محصولاتی که روزانه توسط مردم استفاده می شود ، برای زندگی خوب به انسانها کمک می کند .

وی بیان داشت : رعایت استاندارد و اهميت بحث و لزوم شاخص‌هاي استاندارد در سطح رفاه عمومی اعتمادسازی را موجب شده و در امر سلامت اجتماعي نقش بسیار مهمی ایفا می کند .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند بیان داشت: امروزه کیفیت، خواسته و میلی زودگذر و تبلیغاتی نیست؛ زیرا موضوع مرگ و زندگی مطرح است و بی توجهی به آن، موجب از دست رفتن مشتریان و کاهش درآمد می شود.

وی گفت: بسیاری چنین می پندارند که استاندارد فقط برای حفظ منافع مصرف کننده است. البته این نظر درستی است و استاندارد به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه دارد، ولی استواری نظام صنعت و فن آوری نیز از اهداف استاندارد به شمار می آید.

صالحی بیان داشت: در جهان صنعتی امروز، همه چیز در حال تحول است در این عرصه، استانداردهای جدیدی که به مدیریت کیفیت موسوم است، فقط به نتیجه محصول نهایی بسنده نمی کند، بلکه خط تولید را از ابتدا تا انتها زیر نظر می گیرد این مدیریت برنامه ریز و هدفمند، پویایی را به بخش های سازمانی هدیه می دهد.

وی افزود: . سرمایه گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی برای پاسخ گویی به نیازهای مصرف کنندگان داخلی و راه یابی کالاها به بازارهای جهانی و کاهش واردات، مهم ترین اصل در توسعه اقتصادی است.

وی گفت: هر کشور در حال توسعه که افزایش و بهبود ظرافت صنعتی را در رأس برنامه های خود قرار داده باشد، درمی یابد که استاندارد کردنِ شاخص های تولید و خدمات و همچنین سنجش و کنترل کیفیت محصولات، از جمله نکات اصلی در برنامه های توسعه است.

وی گفت: استفاده از لوازم خانگی غیراستاندارد، همه ساله تلفات جانی و خسارت های مالی چشم گیری به بار می آورد و سبب پدید آمدن مشکلاتی می شود. برای مثال، ترمیم پوست چهره ای که بر اثر عواملی مانند اتصال سیم های برق و انفجار وسایل غیراستاندارد خانگی به شدت آسیب دیده است، به صرف زمان طولانی و هزینه های کلان نیاز دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قهاوند گفت: همچنین خسارت های ناشی از توزیع گسترده یک فرآورده غذایی غیربهداشتی در جامعه، فقط با پول جبران نمی شود؛ زیرا آثار زیان بار ناشی از به خطر افتادن سلامت عمومی، بسیار فراتر و مهم تر از خسارت های مادی ناشی از عرضه این کالاست.

وی گفت: حال اگر آثار زیان بار ناشی از استفاده از وسایل و ماشین آلات غیراستاندارد را به کارگاه ها و کارخانه های کوچک و بزرگ صنعتی و تولیدی گسترش دهیم، عمق این فاجعه بیشتر نمایان می شود.

وی افزود: به گفته کارشناسان، در جهان پرشتاب امروز، در قبال متنوع شدن وسایل تولیدی و استفاده گسترده از نیروهای برق، گاز و دیگر مواد انرژی زا، تدابیری اتخاذ شده است که خطرهای ناشی از بهره گیری از این انرژی ها، به حداقل برسد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار