4. دى 1396 - 23:44   |   کد مطلب: 6016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری در همدان ثبت شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دفتر پرستاری دانشگاه ۱۹ مؤسسه مشاوره و خدمات پرستاری را ثبت کرده است گفت: بیش از نیمی از این مؤسسه‌ها فعال هستند و خدمت پرستاری را با تجویز پزشک برای بیمار انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،سید حبیب‌الله موسوی‌ بهار بعد از ظهر امروز در همایش مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل، با بیان اینکه اگر تعداد نیروهای پرستاری استان را به تعداد تخت‌ها تقسیم کنیم ضریب شایسته‌ای نیست اظهار داشت: حتی در حوزه کشورهای اطراف هم وضعیت مناسبی نداریم و در مقایسه با کشورهای پیش‌رو بسیار فاصله داریم.

موسوی بهار تصریح کرد: استان همدان در اغلب موارد جزو استان‌های خوب در بخش بهداشت محسوب می‌شود و آن هم به دلیل وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی، دوری از مرز، نزدیکی به مرکز، قدمت استان و آب‌وهوای خوب است.

وی با بیان اینکه در استان حدود دو هزار و چهارصد تخت دانشگاهی در حال فعالیت است، گفت: حدود پانصد الی ششصد تخت غیردانشگاهی از قبیل تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بخش خصوصی و خیریه و غیره نیز در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این استان با بهره‌گیری از مراکز دانشگاهی متعدد و نیروی انسانی توانمند، مرکزیت و توان بالای تخصصی، پذیرای بیماران استان‌های مختلف است که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت رونق شهر و استان را سبب شد.

موسوی بهار گفت: الگوی هوم کر سال‌هاست که در کشور در حال اجراست، اینکه بیماری را در بیمارستان به دلیل تزریق نگه داریم امری ضروری نیست زیرا افرادی به خدمات فوری پزشکی و تخت بیمارستان نیاز بیشتری دارند اگر این مسائل رعایت شود به تخت بیشتری نیاز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هاسپیس هم یک مرحله بین هوم کر و بیمارستان است، افزود: این طرح خدمات بیشتری از هوم کر و کمتر از بیمارستان یا شبیه به بیمارستان را انجام می‌دهد، خوشبختانه دفتر پرستاری استان با همکاری دوستان و پیشکسوتان حوزه پرستاری به خوبی عمل کرده و با ثبت چند شرکت در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری برای دریافت آمار از بیمه‌ها برای مشخص شدن تعداد مراجعه‌کنندگان غیربومی به مراکز درمانی استان همدان را خواستار شد و گفت: هزینه هوم کر بسیار پایین‌تر از هزینه بیمارستان است، پرستار با تجویز و نسخه پزشک کار را انجام می‌دهد و پزشکان هم از این طرح حمایت می‌کنند.

موسوی بهار گفت: استان همدان جزء استان‌های پیشتاز این طرح است پس بنابراین باید اعتماد را جلب نمود زیرا ضروری است از پایه همه‌چیز به درستی پیش برود و این شرکت‌ها راه‌اندازی شود همچنین از صفرتا صد این کار را باید صحیح و دقیق و بر اساس قوانین و مقررات انجام داد.

وی افزود: کار دیگری که باید انجام شود تشکل صنفی است که باید علاوه بر رقابت درست با یکدیگر همکاری داشته باشند چرا که یکی از اساسی‌ترین کارهای این صنف رفع تبلیغات اطلاع‌رسانی است زیرا در بیمارستان‌ها شبکه کابلی یا شبکه تلویزیونی داخلی بیمارستان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه این تشکل‌ها ساخت فیلم‌های کوتاه، مربوط به سلامت و پزشکی است که با نمایش دادن آن در سالن انتظار، مقابل اتاق عمل و غیره، نمایش داده شود این نمایشگرها فرصتی است برای اطلاعات و آموزش و همچنین تبلیغات آموزشی که برای بیماران انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار