20. دى 1396 - 22:59   |   کد مطلب: 6203
معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در حوزه سوادآموزی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: باید با برنامه‌ریزی جدی پوشش سوادآموزی استان را به ۱۲۰ درصد برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، سیدسعید شاهرخی بعد از ظهر امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان همدان اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که استان همدان از نظر پوشش سوادآموزی به 107 درصد رسیده و از میانگین کشوری بالاتر است که این جهش، نشان‌دهنده تلاش وافر مدیران آموزش و پرورش استان است.

وی افزود: برخورداری همدان از پیشینه تاریخی، علمی و فرهنگی موجب شده تا امروز در حوزه سوادآموزی وضعیت مطلوب به نسبت کشور داشته باشیم و نباید به عقب بازگشته و باید به سرعت پیش رفته و از 107 به 120 درصد برسیم.

شاهرخی با بیان اینکه رسیدن به این رقم با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در استان و آموزش و پرورش امکان‌پذیر است، گفت: با هدف‌گذاری صحیح و جمع‌آوری آمار تفکیکی از مناطق نوزده‌گانه استان می‌توان به این رقم دست یافت.

وی تأکید کرد: آمار افراد بی‌سواد مناطق نوزده‌گانه آموزش و پرورش استان همدان باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گرفته شده و مشخص شود که تراکم جمعیت در کدام مناطق بیشتر بوده و برای ارتقاء سطح سواد این افراد تلاش شود.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه سایر سازمان‌ها باید در این زمینه ورود پیدا کنند، افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه وظیفه ذاتی داشته و باید به موضوع سوادآموزی فرابخشی نگاه کنند.

شاهرخی با تأکید بر ضرورت تعامل صدا و سیما با آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی تصریح کرد:  صدا و سیما در سه حوزه پوشش خبری برنامه‌های سوادآموزی و تهیه گزارش‌های اجتماعی می‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند زیرا ارتقاء سطح سواد جامعه بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی گفت: تهیه برنامه‌های مشارکتی با آموزش و پرورش نیز از دیگر کارهایی است که صدا و سیما می‌تواند در این حوزه انجام دهد و استانداری نیز حمایت مالی لازم را انجام می‌دهد.

شاهرخی اعلام کرد: بهزیستی و کمیته امداد در ترغیب افراد به سوادآموزی نقش مؤثری دارند زیرا بخش عمده جمعیت هدف به نوعی با این دو سازمان در ارتباط بوده و باید بین این دو سازمان و آموزش پرورش ارتباط تنگاتنگی برقرار شود.

وی افزود: بهزیستی آمار افراد بدون سواد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد و فرمانداران نیز از دفعات بعد در جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی شرکت کرده و گزارش دقیقی از وضعیت افراد بی‌سواد هر شهرستان را اعلام کنند تا ضعیف‌ترین شهرستان مشخص شود.

شاهرخی با تأکید بر قدردانی از فرمانداران و مدیران آموزش و پرورشی که بهترین عملکرد را در حوزه سوادآموزی داشته‌اند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور تشویق و ترغیب افراد برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی بسیار مؤثر بوده و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار