18. آذر 1398 - 10:16   |   کد مطلب: 7840
امام جمعه جوان‌ همدان پای درد دل جوانان نشست و هم صحبت‌هایشان را شنید هم قول برگزاری جلسات متعدد با آنها را داد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، عصر امروز دانشجویان طیف‌های مختلف طی برگزاری جلسه‌ای با آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی جوان‌ترین نماینده ولی فقیه در کشور به مناسبت بزرگداشت «روز دانشجو» نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند.

جلسه‌ای صمیمی اما پردغدغه با دانشجویانی مطالبه‌گر و امام جمعه‌ای همراه و پرانگیزه.

محمدصادق ربیعی از انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی در ابتدای جلسه بر ضرورت ارتباط صمیمی ائمه جمعه با مردم تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه باید صدای مردم باشند و پیگیر حل مشکلات.

وی با انتقاد از جلسه اخیر نمایندگان احزاب و تشکل‌ها با معاون سیاسی وزارت کشور گفت: جلسه‌ای که قرار بوده، محلی برای بیان مشکلات استان باشد به میتینگ سیاسی تبدیل شد.

ربیعی افزود: به نظر می‌رسد افرادی با سوء استفاده از بیت‌المال و عنوان دولتی، سعی بر پیروزی انتخابات مجلس به سمت جریانی خاص دارند.

وی حضور مسوولان در دانشگاه‌ها را یک تکلیف دانست و تاکید کرد: کمرنگ بودن حضور مسوولان باعث شده، عرصه فعالیت بر تشکل‌های سیاسی دانشجویی تنگ شود.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان نیز گفت: متأسفانه جریان سیاسی خاصی در دانشگاه قصد تضعیف جبهه انقلاب و بسیج دانشجویی را دارد.

مهدی گمار با اشاره به مشکل آب شرب روستای «سولان» در ۱۰ کیلومتری مرکز استان اعلام کرد: علیرغم وعده‌های داده شده هنوز مردم باید برای تهیه آب آشامیدنی به چشمه ای در دل کوه مراجعه کنند.

علی صادقی از تشکل تحکیم وحدت دانشگاه بوعلی هم از امام جمعه پرسید اگر قرار باشد به صورت تمام‌وقت تعدادی دانشجو در حوزه‌ای کار کنند و شما دبیر این قرارگاه باشد باید در چه حوزه‌ای فعالیت صورت گیرد؟ که پاسخ شنید «فرهنگ و سیاست چراکه فرهنگ و سیاست زیربنای حل مشکلات اقتصادی است».

عزیزپور از دانشگاه صنعتی همدان هم با گلایه از جذب افراد غیر بومی در ادارات، نبود امام جماعت و طلبه در برخی روستاها را باعث بروز مشکلاتی چون فقر فرهنگی عنوان کرد.

راستانی از جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی نیز با بیان اینکه این روزها جنبش دانشجویی حال خوبی ندارد گفت: آینده مبهم دانشجو باعث شده نتواند مؤذن جامعه باشد، ما شاهد مطالبه‌گری از سوی دانشجویان هستیم اما مسوولان پاسخگو نیستند تا جایی که گاهی مجبوریم آن‌ها را تهدید به رسانه‌ای کردن موضوع کنیم.

وی افزود: گاهی هم با لجاجت مسوولان مواجه می‌شویم آن هم برای موضوعاتی که سند و مدرک هم داریم، این موضوع نیز باعث می‌شود روند کار طولانی شود.

نماینده انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه بوعلی هم گفت: برخی افراد دارای سابقه محکومیت سیاسی به طور مستقیم به برخی تشکل‌های دانشجویی خوراک فکری می‌دهند که این وضعیت باعث شده برخی تشکل‌ها علیرغم داشتن پسوند «اسلامی» اما عکس آن عمل کنند.

سید حمید اشرف با تأکید بر لزوم افزایش کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها افزود: این در حالی است که شرایط برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه بوعلی فراهم نیست.

وی با اشاره به ضعف مدیریت دانشگاه بوعلی اضافه کرد: فضا طوری شده که نمی‌توانیم صدای خود را بر سر دولت و مسوولان ناکارآمد بلند کنیم چراکه برخی می‌گویند به مصلحت نیست!

خوش‌نیت از شورای صنفی دانشگاه بوعلی هم با بیان اینکه در این دانشگاه اسیر مدیرانی شده‌ایم که مدیریت درستی برای هزینه‌ها ندارند افزود: مسئولان وزارت علوم نیز به مکاتبات دانشجویی توجه نمی‌کنند.

صالحی از بسیج دانشجویی بوعلی هم با بیان اینکه هرچه از استاندار دعوت می‌کنیم در دانشگاه حاضر شود خبری از این اتفاق نیست اظهار کرد: حتی راهمان نمی‌دهند وارد استانداری شویم.

یک دانشجوی بانو به نام وکیلیان که دغدغه اقتصادی داشت نیز گفت: همدان قطب تولید برخی محصولات کشاورزی است، اما نبود صنایع تبدیلی در کنار آن منجر به بروز مشکلاتی چون کاهش اشتغال شده است.

علی زیدی از دانشگاه فرهنگیان هم با گلایه از امکانات رفاهی کم این دانشگاه تأکید کرد: در حال حاضر دانشجومعلمان در وضعیت نامناسبی تحصیل می‌کنند.

نادیده گرفتن مسائل فرهنگی و سبک زندگی، حاکم شدن نگاه لیبرالی بر اقتصاد، افزایش فرهنگ مصرف‌گرایی، حراست منفعل در دانشگاه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز که با دقت شنوای صحبت‌های دانشجویان بود و مطالب را نیز یادداشت می‌کرد از دغدغه‌مندی دانشجویان تشکر کرد و گفت: بنده حاضر به برگزاری جلسات متعدد با دانشجویان هستم البته در کنار طرح مشکلات، راهکار هم باید عنوان شود.

انتهای پیام/ 3140/

دیدگاه شما

آخرین اخبار