31. خرداد 1399 - 10:28   |   کد مطلب: 9081
اخیراً معلمان مدارس غیرانتفاعی در همدان با راه‌اندازی کمپینی به نام"حمایت از نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی" خواستار رفع مشکلات خود و شرایط استخدام معلمان غیرانتفاعی در آموزش و پرورش شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس،اخیرا معلمان مدارس غیرانتفاعی با راه‌اندازی کمپینی از عدم توجه آموزش و پرورش به نیروهای مدارس غیرانتفاعی گلایه دارند و خواستار رسیدگی به وضع موجود هستند. نبود بیمه و عدم امکان استخدام در بدنه آموزش و پرورش از دیگر مشکلات این معلمان به شمار می‌رود.

یکی از معاونین مدارس غیرانتفاعی در همدان که تمایلی نداشت نام او عنوان شود در این خصوص اظهار کرد: اخیرا کمپینی در سراسر کشور به نام "حمایت از نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی" برای پایان به تبعیض حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش "فارس من" خبرگزاری فارس نیز همکاران سوژه‌ای نسبت به مشکلات ثبت کرده‌اند که به حمایت از آن می‌پردازیم تا پیگیری از این طریق نیز انجام شود و صدای ما به گوش مسوولان برسد گفت: نامه کتبی نیز تهیه و مشکلات موجود در مدارس بیان و خدمت وزیر آموزش و پرورش شد.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان با اشاره به اینکه به گفته وزیر آموزش و پرورش ۱۹۷ هزار نیرو در آموزش و پرورش کمبود داریم و با توجه به بازنشستگی سال جدید این کمبود تشدید می‌شود خاطرنشان کرد: در کشور نیاز به نیروهای جدید است و همانطور که مربیان پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی جذب و استخدام می‌شوند شرایط را برای نیروهای مدارس غیردولتی باسابقه‌ و تجربیات و مهارت‌ها فراوان هم فراهم کنند.

وی با تاکید به اینکه استخدام نیروهای مدارس غیردولتی به نفع دولت است افزود: چون نیروهای مدارس غیرانتفاعی دوره‌های لازم را گذرانده‌اند و توانمند هستند نیازبه برگزاری دوره‌های جدید و گزینش و ... نیست.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان عنوان کرد: از آنجا که همکاران خواسته‌های موسسان را محقق می‌کنند و هم به خاطر اینکه اولیا بابت پولی که پرداخت می‌کنند توقع زیادی در به روز بودن آموزش‌ها و داشتن خلاقیت و... دارند، توانمندی بالا مورد توجه همکاران بوده می‌توانند در بدنه آموزش و پرورش نقش مفید و موثری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استخدام نیروهای غیردولتی به نفع وزارت آموزش و پرورش است چون هزینه‌ای برای آموزش همکاران و گذراندن دوره‌های ضمن خدمت نخواهد کرد افزود: دو نامه تهیه کرده و خدمت دو نماینده مردم همدان در مجلس داده‌ایم تا پیگیری لازم را انجام دهند و حقوق ما در این زمینه احقاق شود.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان اضافه کرد: نمایندگان به حقوق ما واقف بودند و می‌گفتند نسبت به حقوق، مزایا، بیمه و تسهیلاتی که باید مدارس غیردولتی در حق شما پرداخت می‌کردند، کوتاهی شده و مطمئنا ما پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: چطور دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی به رسمیت شناخته می‌شوند اما معلمان که همان دانش‌آموزان را تعلیم و تربیت می‌کنند به رسمیت شناخته نمی‌شوند؛ این یک نقص قانون و بی‌عدالتی و تبعیض در بین همکاران است و تا چقدر باید این موضوعات را تحمل کرد.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان تاکید کرد: ما خواهان این هستیم مسوولان به داد ما برسند، ما جزو کوچکی از این کشور و جوانان این مرز و بوم هستیم و می‌خواهیم به حق و حقوق خود برسیم و تلاشی که می‌کنیم این بوده که آینده شغلی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار در مدارس غیردولتی دوچندان است چون حقوق پایین است و در کنار آن اهداف مقدسی را برای تعلیم و تربیت نسل انقلاب طی می‌کنیم گفت: ما فرزندان این کشور را تربیت می‌کنیم و با توجه به تجربه‌هایی که داریم می‌خواهیم مسیری را برای آینده خود باز کنیم اما به خواسته‌های خود نمی‌رسیم چون هیچ کس از ما حمایت نمی‌کند.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان با اشاره به اینکه برخی از همکاران با چندین سال سابقه کار  حقوق پائین  می‌گیرند و آن هم بدون بیمه افزود: این واقعا اجحاف است و همکاران می‌ترسند اگر اعتراض کنند سال دیگر آن شغلی را هم که دارند از دست بدهند.

وی با بیان اینکه حداقل کار، استخدام معلمان غیردولتی  در بدنه آموزش و پرورش است که مراحل گزینش و دوره‌های ضمن خدمت را طی کرده‌اند و یا اینکه حداقل امتیازی برای معلمانی غیردولتی در آزمون‌های آموزش و پرورش در نظر گرفته شود تصریح کرد: چگونه است دانش‌آموزی که در مدرسه غیردولتی به رسمیت شناخته می‌شود اما معلمی که همان دانش‌آموز را تعلیم و تربیت می‌دهد به رسمیت شناخته نمی‌شود.

وی عدم به رسمیت شناخته شدن در وزارت آموزش و پرورش، نداشتن فرصت برای استخدام، نبود هویت و امنیت شغلی ، افزایش سن و عدم به کارگیری در مدارس، عدم پرداخت عیدی و پاداش، نداشتن سنوات شغلی و بیمه و... را از مشکلات موجود دانست و خواستار توجه به آن شد.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان بیان کرد: مدارس غیردولتی بخشی از بار نظام آموزشی را به دوش می‌کشند اما قرار نیست باری چند برابر به دوش معلمان این مراکز گذاشته شود. 

وی خاطرنشان کرد: همکارانی که در مدارس غیردولتی کار می‌کنند جرات نمی‌کنند که بگویند در چنین جایی مشغول فعالیت هستند چون جامعه ما را به عنوان معلم نمی‌شناسد و بین اکثر مردم و مسوولان و همکار نیروی رسمی معلم الکی و معلم‌نما شناخته شده‌ایم.

این معاون ادامه داد: اما همین همکار محترم نیروی رسمی فرزندان نازنین خود را در مدارس غیردولتی برای برخوداری از آموزش بهتر ثبت نام می‌کند درحالی که ما را قبول ندارد و حمایت نمی‌کند.

وی گفت: چند روز پیش وزیر آموزش و پرورش در همدان بود و بیانیه‌ای از طرف همکاران فرهنگی در نیروهای رسمی صادر شد و خواسته‌های خود را به حق بیان کردند اما کوچکترین نامی از همکاران  مدارس غیردولتی نبرده بودند.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان با بیان اینکه همکاری ۲۳ سال سابقه خدمت در مدرسه غیرانتفاعی دارد، بدون اینکه آینده شغلی و بیمه داشته باشد گفت: چقدر می‌توان سکوت کرد و به چه کسی باید گفت که به داد ما برسید؟.

وی با بیان اینکه به نمایندگان مجلس در استان نامه زده‌ایم و پیگیر مسئله هستیم خاطرنشان کرد: از آنها می‌خواهیم حامی ما باشند و صدای ما را به مسوولان برسانند.

این معاون مدرسه غیرانتفاعی در همدان بیان کرد: یکی از مشکلات موجود عدم نظارت بر حقوق معلمان غیردولتی است؛ در حقوق معلمان غیردولتی تناقض وجود دارد و آنها حقوقی را می‌گیرند کمتر از آنچیزی است که در سامانه مشارکت  ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم وزارت آموزش و پرورش فکری به حال ما کند گفت: پایان بی‌عدالتی و تبعیض خواسته ماست و از مسوولان می‌خواهیم که به مشکلات ما رسیدگی کنند و شرایطی را فراهم سازند تا نیروهای آزاد در مدارس غیردولتی در بدنه آموزش و پرورش استخدام شوند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار