4. تير 1397 - 17:08   |   کد مطلب: 6993
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه در معاونت آموزش ابتدایی اصل را بر عدم جداسازی دانش‌آموزان قرار داده‌ایم،گفت: جداسازی دانش‌آموزان دیرآموز از دانش‌آموزان عادی امری است که تبعات اخلاقی، انسانی، فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری جهادپرس، رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز در گردهمایی سفیران آموزش دانش‌آموزان دیرآموز مدارس دوره ابتدایی استان همدان با اشاره به اینکه مفتخرم که در شهر همدان شهر بزرگان علم، تاریخ، ادب و عرفان حضور دارم، اظهار داشت: ستاره‌های علم و ادبی نظیر ابوعلی سینا همدان را برای زندگی خود پذیرفتند و این شهر مهد سرداران بزرگی چون سردار شهید حاج حسین همدانی است. 

وی با بیان اینکه با همت و تلاش سفیران آموزشی دستاوردهای خوبی در حوزه کیفی‌بخشی آموزش ابتدایی رقم خورده است، افزود: در سال گذشته شاخص‌های عملکردی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش 9.8 درصدی افزایش یافت و به عنوان معاونت برتر انتخاب شد. 

حکیم زاده بیان کرد: افزایش نرخ پوشش تحصیلی، جذب بازماندگان از تحصیل  و غیره از جمله اقدامات موثر در رشد شاخص‌های عملکردی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بود. 

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کار با کودکان که زلال ترین مخلوقات خداوند هستند جای سپاسگزاری دارد، تصریح کرد: کودکانی که سرعت کمتری در یادگیری دارند هستند از جنبه انسانی آموزش آن‌ها آسان‌تر است و این کودکان دارای دنیای زیبا و با حساس و مهربان هستند. 

حکیم زاده با اشاره به اینکه در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اصل بر عدم جداسازی دانش‌آموزان عادی از دانش‌آموزان دیرآموز است، تأکید کرد: به اعتقاد ما جداسازی این دانش‌آموزان اقدامی است که تبعات اخلاقی، انسانی، فرهنگی و اجتماعی زیان‌باری به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه توجه به تفاوت‌های فردی در محیط آموزشی فراگیر باید مورد توجه قرار گیرد و بایستی طرح تلفیق با موفقیت اجرا شود، عنوان کرد: تعدیل انتظارات در برنامه درسی کودکان در فضای کلاس درسی همراه با توجه به تفاوت‌های فردی باید توسط سفیران آموزشی در محیط‌های آموزشی دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از موارد اساسی طرح تلفیق و آموزش فراگیر برنامه درسی یکسان و منعطف برای دانش‌آموزان است، تأکید کرد: باید در برنامه درسی کودکانی که شرایط یادگیری متفاوتی دارند تجدید نظر اساسی توسط سفیران آموزشی انجام شود. 

حکیم زاده با بیان اینکه رفتار معلمان در برخورد با دانش‌آموزان با شرایط یادگیری متفاوت از دیگر موارد مهم است که باید مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: قضاوت کردن دانش‌آموزان آهسته آموز آسیبی است که در روند رشد این دانش‌آموزان تأثیرگذار است. 

وی با تأکید بر اینکه سومین ضلع موثر در موفقیت طرح تلفیق یا فراگیر نقش خانواده‌ها است، بیان کرد: نقش مهم والدین و نحوه برخورد با دانش‌آموزان دیر آموز در خصوص تعدیل انتظارات آنها در زمینه تحصیل از دیگر وظایف مهم سفیران آموزشی است. 

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار